رئیس‌جمهوری آذربایجان می گوید آتش‌بس قره‌باغ در حال اجراست اما در این بین، برخی در تلاش‌ هستند تا این توافق سه جانبه را تضعیف کنند.

علی‌اف نسبت به تلاش‌ها جهت تضعیف توافق قره‌باغ هشدار داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، الهام علی‌اف، رئیس جمهوی آذربایجان همچنین تاکید کرد، هرگونه مداخله در وضعیت کنونی قره باغ با موضع سرسختانه از سوی دولت باکو پاسخ داده می‌شود.

ماه گذشته میلادی، مسکو، ایروان و باکو توافق سه جانبه آتش بس را برای توقف خشونت‌ها در قره باغ و پس از درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در این منطقه مورد مناقشه امضا کردند.

رئیس‌جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد، باکو بار دیگر کنترل کریدور لاچین را بدون حتی شلیک یک گلوله به دست گرفته است.

وی افزود: تا آنجا که من می‌دانم، این کریدور تحت کنترل نیروهای صلح بان روسی است. برای چندین سال، این منطقه تحت کنترل نیروهای ارتش ارمنستان بود و من می‌توانم بگویم که نسخه اولیه بیانیه مشترک بین روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان که ۱۰ نوامبر سال جاری میلادی امضا شد، شامل این رویکرد است که این کریدور باید تحت کنترل نیروهای ارمنستان باقی بماند اما من با آن مخالفت کردم و در نهایت، این کریدور تحت کنترل نیروهای صلح بان روس درآمد و به نظر من، این یک دستاور بزرگ است.

رئیس جمهوری آذربایجان همچنین به این نکته اشاره کرد که همتایانی از روسیه و ترکیه حامی ایجاد یک کریدور هستند که نخجوان در جمهوری آذربایجان را به قسمت غربی کشور متصل کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید