بعد از کاهش قیمت دلار، طلا و سکه در بازار کاهش قیمت مسکن دور از انتظار نیست و حالا خبرها حاکی از کاهش قیمت در حاشیه های تهران است.

سقوط قیمت مسکن در حاشیه‌های تهران

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، قیمت مسکن در تابستان سال جاری برگرفته از فضای اقتصادی افزایش قابل ملاحظه ای داشت.  به طوری که می توان مدعی شد قیمت هر متر آپارتمان حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده.

 بعد از عقب نشینی دلار از کانال ۳۲ هزار تومان به حدود ۲۵ هزار تومان  و کاهش قابل ملاحظه  قیمت طلا و سکه  بسیاری در انتظار ریزش قابل ملاحظه در بازار مسکن هستند. خصوصا  خریدارن واقعی مسکن که با مشکلات متعددی  مبالغی را تهیه کرده و با این وجود قدرت خرید آنها کمتر از متوسط خرید آپارتمان در تهران  است.

قیمت مسکن در  حاشیه های تهران خصوصا مسکن مهر که به صورت بی سابقه ای در ماه های اخیر افزایش یافته بود، در حال کاهش است. یکی از مشاورین  املاک شهر پردیس  در پاسخ به این سوال که قیمت مسکن در حال حاضر  در  این شهر چقدر تمام می شود گفت: چند ماه قبل قیمت آپارتمان های مسکن مهر در حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰میلیون تومان بود اما  از ابتدای تابستان و با افزایش قیمت مسکن در تهران شاهد جهش کم سابقه قیمت مسکن مهر در پردیس بودیم. به طوری که آپارتمان های ۱۰۰ متری مسکن مهر در حدود  یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هم معامله می شد  اما هر اکنون این آپارتمان ها زیر ۹۰۰ میلیون هم خریدار ندارد. از سوی دیگر آپارتمان های ۷۵ تا ۸۰ متری هم  ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی به حدود  یک میلیارد تومان رسیده بود اما هم اکنون  با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان نیز خریدار ندارد.

 همین چند ماه پیش اگر  فروشنده پای معامله  زیر قیمت میزد و ۱۰۰ میلیون تومان  به قیمت می افزود خریدار با اشتیاق حاضر به پرداخت بود. به طوری که هر روز  شاهد افزایش فروش آپارتمان به تعداد بالا در پردیس بودیم اما اکنون  آپارتمان یک میلیاردی را هم ۷۰۰ میلیون نمی خرند حتی زنگ خور مشاورین املاک نیز کاهشی است.

 وی تاکید کرد: خریدارانی که  مبالغ بالایی برای خرید آپارتمان هزینه کرده بودند چون به ضرر ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی  مواجه می شوند، حاضر به فروش نیستند. از سوی دیگر خریداران نیز با در نظر گرفتن سقوط شدید قیمت ها احساس می کنند  در صورت صبر بیشتر شاید با مبالغ پایین تری تیز بتوانند در پردیس صاحب خانه شوند.

  یک مشاور املاک در پرند نیز در ارتباط با بازار خرید و فروش مسکن مهر به برنا گفت: قیمت ها به خوبی ریخته است. البته این را هم بگویم که چند ماه قبل در پرند به راحتی با ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان               می توانستید آپارتمان بخرید. همین آپارتمان ها به مرز ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان هم رسیده بود. هم اکنون حدود ۵۰ میلیون تومان با کاهش قیمت مواجه شده. قیمت یک آپارتمان دو خوابه در پرند به مرز ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است.

  وی افزود: نکته جالب اینکه این بار خریداران هستند که پای معامله پشیمان می شوند  زیرا معتقدند شرایط اقتصادی طوری است که باز هم شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود.  از سوی دیگر عرضه مسکن نیز  افزایش یافته است. البته این را هم بگویم که در هیچ نقطه ای در اطراف تهران خرید خانه به اندازه پرند ارزان نیست. از این رو میزان مراجعه کنندگان خرید مسکن در پرند به رغم رکود هنوز هم بالاست.

 این مشاور املاک در مورد قمت سایر  آپارتمان ها( غیر از مسکن مهر) در پرند گفت: این کاهش  قیمت  فقط مخصوص مسکن مهر پرند نیست به طوری که آپارتمان های شخصی ساز نیز از متری ۱۱ میلیون تومان به زیر ۸ میلیون تومان کاهش داشته است.

 به نظر می رسد  همان طور که قیمت مسکن در اطراف تهران در ماه های گذشته به شدت افزایش یافته بود به همان میزان نیز کاهشی شده است و احتمالا این کاهش دو مینو  وار به  تهران هم خواهد رسید. البته بر اساس برخی آمارها  قیمت آپارتمان در تهران با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی مواجه شده و از سوی دیگر فروشندگان نیز فایل های بیشتری را به  مشاورین املاک  ارائه کرده اند. از این رو در ماه های آینده اگر اتفاق خاصی در مسیر کاهنده  نرخ دلار به وجود نیاید، شاهد کاهش بیشتر قیمت مسکن در پایتخت خواهیم بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید