دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در خصوص تاثیرات ویروس کرونا بر برده‌داری نوین هشدار داد.

سازمان ملل درباره تاثیر کرونا بر برده‌داری نوین هشدار داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه ای هشدار دادند که کووید – ۱۹ خطر استفاده از قشر در حاشیه جوامع به عنوان برده و همچنین قاچاق و بهره برداری جنسی از آنها را افزایش داده است و دولت ها باید برای محافظت از این افراد اقدام کنند.
این کارشناسان در بیانیه خود که به مناسبت روز بین المللی لغو برده داری منتشر شد، عنوان کردند که همه گیری کرونا، ارتباط مستقیم بین افزایش آسیب پذیری اجتماعی – اقتصادی، تبعیض و خطر استثمار نیروی کار اجباری از جمله بدترین اشکال کار کودکان یا قرار گرفتن در معرض فروش، قاچاق انسان و بهره برداری جنسی را مورد توجه قرار داده است.

کارگران کم درآمد و مشغول به کار در اقتصادهای نوظهور، به طور نامتناسبی تحت تاثیر این همه گیری قرار دارند. با از دست دادن شغل، درآمد یا زمین، گروه های متاثرتر اغلب در معرض تبعیض هستند که باید در کانون توجه سیاست های تجاری و دولتی باشند.

این گروه ها شامل زنان، کودکان، جوانان، مهاجران و خانواده هایشان، افراد بومی، افراد ناتوان، کارگران کهنسال، اعضای اقلیت های قومی، نژادی و مذهبی، افراد محروم از آزادی، کارگران فعال در اقتصادهای غیررسمی و مهاجران، دگرباش های جنسی، افراد بی خانمان در داخل کشورها و افراد بی خانمانی که از مناطق جنگی گریخته اند، می شوند.

دسترسی محدود به مسکن مناسب، آب آشامیدنی، بهداشت، مراقبت های بهداشتی و آموزشی، آسیب پذیری را افزایش می دهد، از این رو بهبود خدمات اولیه باید بخشی از پاسخ جامع دولت ها باشد.

اگر کارگران از حمایت اقتصادی و اجتماعی دولت ها صرف نظر از پیشینه مهاجرتی و وضعیت شان برخوردار نشوند، با خطر جدی سواستفاده هایی چون برده داری، کار اجباری و قاچاق انسان روبه رو می شوند.

در این رابطه، این نگرانی وجود دارد که این موارد در ماه های گذشته افزایش یافته است.

این بیانیه تاکید دارد که دولت ها برای اطمینان از جلوگیری از تاثیر بد کووید – ۱۹ بر زندگی افراد، باید تلاش خود برای شناسایی قربانیان برده داری و قاچاق انسان و محافظت از آنها را افزایش دهند.

همچنین همزمان با خطر برجسته ای که متوجه کودکان است، سرمایه گذاری گسترده تر منابع برای محافظت از کودکان به شدت مورد نیاز است.

در همین راستا، همبستگی جهانی برای مورد توجه قرار دادن این چالش جهانی، حائز اهمیت است.

در این بیانیه، از نهادهای مختلف خواسته شده است که دلایل ساختاری برده داری و استثمار را برطرف و از افرادی که کمک های جامعی در اختیار قربانیان قرار می دهند، حمایت کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید