روز گذشته با تصویب دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای خروج از برجام در مجلس، بازارهای اقتصادی به آن واکنش نشان دادند.

واکنش قیمتی طلا و دلار به طرح روز گذشته مجلس

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، یک روز بعد از تصویب دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای خروج از برجام که در مجلس مطرح شد، بازارهای اقتصادی قدری نسبت به این خبر واکنش نشان دادند. البته به نظر می‌رسد که بخش زیادی از نوسانات صورت گرفته شبیه به یک بلاتکلیفی و سردرگمی باشد چرا که به عنوان مثال، قیمت سکه که روز گذشته حوالی ۱۰ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان در نوسان بود، امروز برای لحظاتی به ۱۱ میلیون تومان هم رسید و دوباره به مسیر ۱۰ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان رسید.

در عین حال نگاهی به تحولات دلار هم نشان از نوسانات افزایشی در این حوزه دارد. قیمت دلار که دیروز در مرز ۲۴ هزار تومان در نوسان بود و تا ۲۴ و ۴۰۰ هزار تومان هم رسیده بود، امروز به حدود ۲۴ هزار و ۸۵۰ هزار تومان رسید. هرچند که نوسانات این چنینی و اندک هر روز در بازار دلار دیده می‌شود اما میزان افزایش قدری نسبت به روزهای گذشته بیشتر بود. قیمت یورو نیز امروز با افزایش قیمت به ۲۹ هزار و ۷۵۱ هزار تومان رسید.

در بازار طلا اما قدری نوسانات متفاوت و به سمت کاهش بود. بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز به حدود قیمت یک میلیون و ۴۹ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته کاهش قیمت را برای خود به ثبت رسانده است.  

بسیاری از کارشناسان در این میان معتقدند که بازارهای اقتصادی به طور قطع در کوتاه مدت نسبت به تصمیم مجلس واکنش نشان خواهند داد. هرچند که نوسان امروز در بازارهای ارز، طلا و سکه کمی سردرگمی این بازارها را نشان می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید