مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: فردا ماه می گیرد، اما در ایران قابل رویت نیست.

آخرین ماه‌گرفتگی قرن فردا رخ می‌دهد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مسعود عتیقی با اعلام این خبر افزود: گرفت فردا از نوع نیم سایه بوده و با چشم غیرمسلح تغییر نور ماه چندان محسوس نیست؛ ایران نیز جزو مناطق تحت پوشش این رویداد نخواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در نجوم قدیم به ماه گرفتگی نیم سایه، خسوف غیرمریی می‌گفتند.

عتیقی افزود: این گرفت به ساروس (دوره) ۱۱۶ تعلق داشته و پنجاه و هشتمین گرفت از هفتاد و سه گرفت ساروس مورد اشاره است. قاره‌های آمریکا، استرالیا و همچنین شرق آسیا تحت پوشش این گرفت قرار دارند.

مدیر انجمن نجوم آماتوری گفت: این پدیده در ساعت ۱۱:۰۲ صبح دوشنبه به وقت کشورمان آغاز شود و در ساعت ۱۵:۲۳ (وضعیت نور روز) پایان می‌یابد.

عتیقی یادآور شد: ماه گرفتگی هنگامی رخ می‌دهد که زمین میان خورشید و ماه است و کره ماه در گردش مداری به دور زمین از درون مخروط باز نیم سایه یا مخروط بسته سایه عبور کند.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: این انجمن فارغ از این نکات که آیا امکان رصد یک پدیده نجومی در کشور وجود دارد یا خیر و با نگاه به گسترده‌تر شدن اخبار و اطلاعات نجومی در جامعه و فراهم کردن امکان آموزش علاقمندان به دانش آسمانی ستاره شناسی به ویژه در دوران شیوع بیماری کووید -۱۹، همواره در انعکاس اخبار نجومی با خبرگزاری‌های رسمی کشور همکاری کرده است.

عتیقی افزود: این انجمن اعتقاد دارد همه اقشار جامعه باید بتوانند در قالب انتشار این گونه اخبار از مفاهیم آموزشی مرتبط با آن بهرمند شوند و این نکته همواره در گفت و گو با رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری مورد نظر واحد آموزش این مجموعه بوده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید