ریما دودین زن فلسطینی الاصل، از سوی جو بایدن به عنوان مشاور حقوقی منصوب شد، او قبلا مشاور حقوقی و مدیر تحقیقات حزب دموکرات بود.

زن فلسطینی تبار به تیم بایدن راه یافت / عکس
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، ریما دودین، نمونه موفق زن آمریکایی فلسطینی تباری است که با پشتکار تا سمت مشاور حقوقی آینده کاخ سفید ارتقا یافته است. او از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب به این سمت منصوب شده است. دودین پیش از این، مشاور حقوقی و مدیر تحقیقات حزب دموکرات بود. در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دوره باراک اوباما، دستیار کمیته فرعی قضایی حقوق بشر و عضو داوطلب پشتیبانی از رای‌دهندگان، در چند کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها بود.دودین از یک خانواده فلسطینی است. پدرش قبل از مهاجرت به ایالات متحده، تابعیت اردنی داشت. آنها از شهر دورا در جنوب کرانه باختری به آمریکا مهاجرت کردند.مشاور حقوقی کاخ سفید که امروز در تاریخ زنان آمریکایی عرب‌تبار می‌درخشد، در سال ۲۰۰۲، از دانشگاه کالیفرنیا لیسانس اقتصاد و علوم سیاسی گرفت و در سال ۲۰۰۶ مدرک حقوق دیگری از دانشگاه ایلینوی دریافت کرد.در طول ۱۵ سال گذشته، دودین در کنگره ایالات متحده، به ویژه در مجلس سنا، و به طور خاص در دفتر سناتور دموکرات ریچارد دوربین کار می‌کرد. گفته می‌شود دودین، اعتبار خود را مدیون دوربین است که او را به جامعه سیاسی واشنگتن معرفی کرد. در تجربه کاری‌اش، تجربه زیادی در زمینه حل‌وفصل مشکلات در روند قانونگذاری دارد؛ مهارتی که در سِمت جدید خود در کاخ سفید نیز به‌کار خواهد گرفت.
مدیر سابق ارتباطات سناتور دوربین، بن مارتر، که چهار سال تجربه کار با دودین دارد، او را نیرویی سازنده و قوی در میان کارمندان سنا توصیف می‌کند که می‌داند چگونه در شرایط پرفشار کار کند. مارتر معتقد است: «هیچ کس سنا را بهتر از دودین نمی‌شناسد.» او همچنین در میان حزب رقیب جمهوری خواه، بسیار شناخته شده و مورد احترام است.
برای آمریکایی‌های عرب‌تبار، دلایل زیادی وجود دارد که انتصاب دودین را جشن بگیرند. ربکا ابوشدید، محقق موسسه امنیت ملی هری ترومن در واشنگتن، گفت انتصاب ریما دودین در تاریخ آمریکایی‌های عرب‌تبار، واقعه برجسته‌ای است. ابوشدید گفت: «دودین در کار خود نمونه است و همه عملکرد او را قبول دارند.» او افزود: «حضور در کنگره آمریکا باعث نشد عشق و فروتنی دودین در خدمت‌رسانی به جامعه کاهش پیدا کند؛ و این همان ویژگی‌ای است که او را به اینجا رسانده است.»زیاد عسالی، مدیر فلسطینی‌تبار سابق گروه ویژه آمریکایی در امور فلسطین، گفت که داستان دودین نمونه‌ای موفقیت از مهاجران به ایالات متحده است. مسیری که دودین در این سال‌ها آمده همان چیزی است که «ما جوانان فلسطینی و عرب در ایالات متحده را به آن تشویق و توصیه می‌کنیم.»مایا بری، مدیر اجرایی انستیتوی آمریکایی-عرب که دودین را بیش از یک دهه می‌شناسد، می‌گوید او در پشت صحنه هم بسیار خوب عمل می‌کند. بری در توصیف دودین می‌گوید: «زنی است سخت‌کوش و باهوش که بندرت در انظار عمومی ظاهر می‌شود. او چنان خوب عمل می‌کند که سیاست‌گذاران کنگره برای پیشبرد کارهایشان به او مراجعه می‌کنند.»


 
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید