سخنگوی حزب اتحاد ملت گفت: برای شرکت در انتخابات سال ۱۴۰۰، مایل هستیم در چارچوب ائتلاف پیش برویم اما این بار تأکید ما بر عناصر هویتی و گفتمانی خودمان است و این تصمیم، نتیجه تجربه و مطالبه بدنه است.

مواضع حزب اتحاد ملت در مورد انتخابات ۱۴۰۰ در بیانیه‌ای اعلام خواهد شد

به گزارش سلام نو، حسین نورانی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص آخرین فعالیت‌های حزب اتحاد ملت ایران برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار کرد: تاکنون جلسات مفصلی درباره راهبردهای انتخاباتی برگزار و بحث و بررسی های لازم انجام شده است. در خصوص مصادیق نیز در چارچوب راهبردها صحبت صورت گرفته است. در عین حال در گفت‌وگوهایی که اصلاح طلبان با یکدیگر دارند نیز حضور داریم و نقطه نظراتمان را با سایر اصلاح‌طلبان به اشتراک گذاشته و از نظرات آنها استفاده می‌کنیم.

سخنگوی حزب اتحاد ملت افزود: مقرر شد طی بیانیه‌ای مواضع حزب در مورد انتخابات ۱۴۰۰ را به صورت تفصیلی بیان کنیم. آنچه مسلم است این است که به عنوان یک جریان سیاسی و همچنین به عنوان جریان اصلاح طلب سعی می‌کنیم از همه فرصت‌هایی که انتخابات برای ما فراهم می‌کند، استفاده کنیم.

وی بیان کرد: تجاربی که در مقاطع مختلف داشته‌ایم، چه در اصلاح طلبی پسا ۷۶ و چه اصلاح طلبی پسا ۸۴-۸۸ و ۹۲ را در نظر می گیریم و آن راهبردی را که احساس کنیم بیشترین نفع برای منافع ملی را دارد، انتخاب خواهیم کرد.

نورانی‌نژاد در خصوص ائتلاف با سایر احزاب نیز گفت: در نهایت با توجه به تعدد احزاب و آرایش سیاسی کشور، مدلی که خود را بر فضای سیاسی کشور تحمیل می‌کند این است که بین نیروهایی که در یک جبهه سیاسی در کشور قرار دارند، تلاش شود که کاندیدای ائتلافی ارائه دهند اما این بار تأکید ما بر عناصر هویتی و گفتمانی خودمان است و این تصمیم، نتیجه تجربه و مطالبه بدنه است.

وی اضافه کرد: ما قطعاً مایل هستیم که در چارچوب ائتلاف پیش برویم اما در این ائتلاف‌ها باید نقاط تمایز و نقاط اشتراک مشخص باشد و عناصر و قلمرو گفتمانی هر یک از عناصر ائتلاف برای جامعه مشخص باشد.

سخنگوی حزب اتحاد ملت خاطر نشان کرد: ما در سال‌های گذشته دچار در هم ریختگی گفتمانی و عدول از گفتمان‌های ائتلافی شدیم که این عدول‌ها باعث شد به مرور زمان جامعه نسبت به تمایزها دچار ابهام شود. به نحوی که ما دچار بحران نماینده سیاسی در کشور هستیم یعنی بخش بزرگی از عناصر و نیروهای اجتماعی و مردم احساس می‌کنند که در حوزه سیاست و قدرت نماینده ندارند. بر همین اساس باید تلاش کرد که این نمایندگی را کسب کرد و در چارچوب باورهایی که جریان دارد سعی داریم به این نمایندگی دست یابیم. اگر این نمایندگی اتفاق بیافتد، مشارکت سیاسی در عرصه‌های مختلف افزایش پیدا می‌کند.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید