صدراعظم آلمان و فرمانداران ۱۶ ایالات این کشور در نظر دارند تمدید دوره کنونی قرنطینه را تا روزهای پایانی دسامبر بررسی کنند.

تمدید یک‌ماهه دوره قرنطینه اجتماعی در آلمان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، قرار است صدراعظم و فرمانداران ایالت ها تشدید اجرای برخی محدودیت ها را بررسی کرده اما برای دوره کریسمس و تعطیلات پایان سال میلادی مقررات آسان گیرانه تری وضع کند.

برنامه تازه آلمان برای رویارویی با موج تازه کرونا که از دوم نوامبر(۱۲ آبان) با تعطیلی رستوران ها، نوشابه فروشی ها و تاسیسات ورزشی و تفریحی آغاز شد و قرار بود به مدت چهار هفته ادامه یابد، مراکز آموزشی، فروشگاه ها و آرایشگاه ها را دربرنگرفت. اما فرمانداران ایالت ها که مسئول اجرا و لغو محدودیت های کرونایی هستند، خواستار تمدید این تعطیلات تا ۲۰ دسامبر(۳۰ آذر) شده اند.

با اینکه این تدابیر تاکنون در توقف اوجگیری موارد تازه ابتلا به ویروس کرونا موفق بوده، اما سطح ابتلا به جای کاهش به میزانی که مقام ها ردگیری تماس های اجتماعی را کافی تصور می کردند، همچنان بالا باقی مانده است. انستیتوی روبرت کخ مرکز ملی مهار بیماری های آلمان روز چهارشنبه شمار مبتلایان ۲۴ ساعت گذشته را در مقایسه با حدود ۱۷ هزار مورد یک هفته پیش، بیش از ۱۸ هزار نفر اعلام کرد. همچنین در این مدت شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ به ۴۱۰ نفر رسیده که بالاترین میزان روزانه از هنگام آغاز همه گیری به شمار می رود.  

پیشنهادهای فرمانداران ایالت ها برای بررسی در نشست مجازی روز چهارشنبه شامل تشدید محدودیت های تماس و مقررات کاربرد ماسک می شود. همچنین دولت فدرال در پی اختصاص بودجه بیش از ۱۰ میلیارد یورو در همین ماه برای جبران زیان های کسب و کارهای آسیب دیده از تعطیلات، برنامه ای برای پرداخت کمک اضافی حدود ۱۷ میلیارد یورویی (۲۰ میلیارد دلار) به این افراد دارد. با این حال برنامه های پیش بینی شده برای دوره کریسمس و تعطیلات پایان سال، شامل کاهش محدودیت های تماس است.

کارشناسان و صاحب نظران عملکرد آلمان با جمعیت ۸۳ میلیون نفری را در مرحله نخست همه گیری، نسبتا خوب ارزیابی می کنند، زیرا میزان مرگ و میر این کشور از دیگر کشورهای اروپایی پائین تر بوده و مقررات قرنطینه و تعطیلی کسب و کارها، تاکنون چندان سفت و سخت نبوده است. بر اساس تازه ترین آمار شمار مبتلایان آلمان از آغاز همه گیری حدود یک میلیون و تلفات آن نزدیک به ۱۵ هزار نفر بوده است.

در هفته های گذشته هزاران نفر از مردم آلمان به برپایی تظاهرات و گردهمایی هایی به برنامه‌های صدراعظم این کشور در زمینه اعمال محدودیت‌های کرونایی اعتراض کرده اند که بسیاری از آنان ماسک بر صورت نداشته و مقررات فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کرده اند.

پلیس آلمان از بابت تکرار حادثه ماه اوت (مرداد ماه) نگران که معترضان به محدودیت های کرونایی به ساختمان پارلمان در برلین پایتخت هجوم بردند و تصویر آن در جهان پخش شد و سیاستمداران مطرح آلمانی آن را محکوم کردند.

برنامه های مرکل به مقام های دولتش امکان می دهد تا محدودیت هایی را با هدف جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر کووید – ۱۹ در این کشور به اجرا گذارند.

اگرچه اکثر مردم آلمان با جدیدترین موارد قرنطینه برای مبارزه با موج دوم شیوع کووید–۱۹ موافقت کرده اند، منتقدان می گویند این قانون به دولت این کشور اختیار و قدرت زیادی می دهد و حق شهروندی مردم آلمان را بدون موافقت پارلمان به خطر می اندازد.

حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» حتی این قانون را با قانون مصوب سال ۱۹۳۳ این کشور مقایسه کرده که راه دیکتاتوری نازی ها در دوران حکومت هیتلر را هموار کرد.

آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپاست، با مهار شیوع کرونا و آمار پایین مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری در مقایسه با همسایگانش در مرحله نخست شیوع ویروس، مورد تمجید و تحسین گسترده ای قرار گرفت، اما اکنون همچون بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی در میانه موج دوم شیوع کووید –۱۹ قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید