روزنامه چینی «ساوت چاینا مورنینگ پست» گزارش داد «جو بایدن» رییس‌جمهور منتخب آمریکا در اندیشه لغو تحریم‌های ایران است.

روزنامه چینی: بایدن در فکر لغو تحریم‌های ایران است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ساوت چاینا روز چهارشنبه نوشت: دولت بایدن احتمالا سیاست‌های بسیار متفاوتی با دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در زمینه نفت و گاز خواهد داشت و در چنین شرایطی ایران یک وزنه مهم در این سیاستگذاری ها محسوب می شود.

روزنامه می نویسد که بایدن لغو تحریم های ایران را مد نظر قرار داده است بخصوص او از نقش ایران به عنوان یک تولید کننده بزرگ نفت آگاه است.

نشریه ادامه می دهد: اگر بایدن بخواهد به ارزش ها، اقدامات و هنجارهای دولت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا که زمانی او معاونش بود، پایبند باشد پس طبیعتا به برجام ملحق خواهد شد.

گزارش حاکی است که بازگشت بایدن به برجام بخشی از وفاداری او به اوباما به حساب می آید و اگر آمریکا و ایران در دوران بایدن بتوانند به توافق دوباره دست یابند، دولت بایدن هم مایل به بازگشت به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی است.  

ساوت چاینا در ادامه به اهمیت فروش نفت ایران پرداخته و نوشته است: اگر ایران بار دیگر به جمع صادر کنندگان نفت ملحق شود آن زمان توافق های اوپک هم کارایی خود را از دست خواهد داد و تغییر خواهد کرد هرچند این احتمال می رود نفت که حالا قیمتش زیر ۴۰ دلار در هر بشکه است، باز هم شاهد افت قیمت باشد.  

نویسنده گزارش در مطلب خود تصریح کرده است که دنیا این احتمال را می دهد که بهای نفت و گاز کاهش یابد، با این حساب زمانی که ایران صادرات نفت را از سر گیرد و تحریم ها علیه تهران لغو شود، باید انتظار کاهش قیمت فراورده های انرژی را نیز داشت.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید