وزارت دفاع تایوان در پیامی توئیتری مدعی ورود ۲ فروند هواپیمای نظامی چین به جنوب غربی این جزیره شد.

 ورود ۲ هواپیمای نظامی چین به جنوب غربی تایوان

به گزارش سلام نو به نقل از  مهر، وزارت دفاع تایوان امروز سه‌شنبه در پیامی توئیتری ادعا کرد که ۲ فروند هواپیمای نظامی چین به جنوب غربی این جزیره وارد شده اند.

در پیامی توئیتری وزارت دفاع تایوان در این باره ادعا شده است: آنطور که درتصاویر می بینید، ۲ فروند هواپیمای نظامی «وای ۸» ارتش چین (Y-۸ ASW و Y-۸ EW) امروز ۲۴ نوامبر وارد حریم هوایی جنوب غربی تایوان شدند.

در ادامه این توئیت آمده است: وزارت دفاع تایوان هواپیمای گشت زنی خود را عازم منطقه کرد و سامانه‌های دفاع هوایی نیز فعال شدند.

این در حالیست که وزارت دفاع چین تاکنون به این ادعای تایوان هیچ واکنشی نشان نداده است.

گفتنی است، نیروی هوایی تایوان چندی پیش هم مدعی رهگیری ۱۸ فروند جنگنده چینی شده بود که ادعا می کرد حریم هوایی این منطقه را نقض کرده‌اند.

چین همواره به آمریکا و متحدان غربی درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چین واحد که مستلزم عدم تحریک جریان‌های جدایی‌طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

چین به تایوان به چشم استانی متمرد نگاه می‌کند و به کشورهائی از قبیل آمریکا درباره حمایت از جریان‌های جدایی‌طلبانه منطقه هشدار داده است.

لازم به ذکر است، پکن منطقه تایوان را که در سال ۱۹۴۹ میلادی و در پایان جنگ داخلی از این کشور جدا شد، همچنان بر اساس اصل واحد بخشی از خاک خود می‌داند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید