وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد سازمان ملل در مذاکرات صلح افغانستان باید نقش اصلی را داشته باشد و ایران نیز در این زمینه کمک خواهد کرد.

 ایران در زمینه مذاکرات صلح افغانستان کمک خواهد کرد

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در دومین روز از کنفرانس ژنو با محوریت افغانستان گفت: راه نظامی برای حل مشکل افغانستان شکست خورده و خروج مسئولانه نیروهای خارجی قدم مثبتی به سمت تحقق صلح و ثبات در افغانستان است. 

وی با بیان اینکه جهان باید مردم افغانستان را نسبت به سایر موضوعات در اولویت قرار دهند، افزود: اگر شهروندان افغانستان در حفاظت از خود مشکل داشته باشند، صلح دائمی در این کشور ایجاد نخواهد شد. 

ظریف تاکید کرد تروریسم اقتصادی مانع از گسترش تجارت میان افغانستان و ایران شده است. 

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: در مذاکرات صلح افغانستان سازمان ملل باید نقش اصلی را داشته باشد و ایران در این زمینه کمک خواهد کرد.

در نشست ۲۰۲۰ افغانستان، برنامه تعهدات مالی و حمایت ‌سیاسی کشورهای کمک‌کننده برای چهار سال آینده روشن می‌شود، اما برخی از این کشورها، میزان کمک‌های یک‌ساله خود را نیز اعلام می‌کنند. از افغانستان تنها وزرای امور خارجه و دارایی در مقر برگزاری کنفرانس حضور می‌یابند و این نشست از سوی وزرای امور خارجه افغانستان و فنلاند رهبری می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید