سردار حمید تقوی‌فر معروف به ابومریم از زمان شهادت پدرشان در سال ۱۳۶۲ تا سال ۱۳۹۳، لحظه شهادت خودشان به مدت ۳۱ سال تمام، به غیر از روزهای حرام مثل روز عاشورا هر روز، روزه بود.

شهیدی که بیش از سی سال روزه بود / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از کیهان، سردار حمید تقوی‌فر معروف به ابومریم یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه و از بنیانگذاران بسیج مردمی عراق در برابر گروهک‌های تکفیری بود. سردار حمید تقوی‌فر سال ۱۳۹۳ در نبرد با داعش در شهر سامرای عراق به شهادت رسید.

یکی از ویژگی‌های سردار تقوی‌فر، روزه‌داری دائمی او بود. همسر آن شهید در گفت‌وگویی با کیهان گفته بود: «حاج حمید از سال ۱۳۶۲ یعنی زمان شهادت پدرشان تا سال ۱۳۹۳، یعنی ۳۱ سال تمام هر روز، روزه بود. البته غیر از روزهای حرام مثل روز عاشورا. اوایل زندگیمان اگر مسافرت بودند روزه نمی‌گرفتند، اما این اواخر حتی در سفرها هم روزه بودند. چون کثیرالسفر حساب می‌شدند.»

در بخشی از وصیت‌نامه شهید مدافع حرم حمید تقوی‌فر  آمده است: «انقلاب اسلامی که آرزوی انبیاء الهی، ائمه طاهرین و مومنین و مومنات و مستضعفین عالم به رهبری امام‌خمینی(ره) و ایثار و فداکاری شهدا و خانواده آن‌ها، جانبازان و خانواده محترم و امت شریف و مقاوم ایران اسلامی محقق شد فراموش نشود از مساعدت و همکاری و رهبری عزیز دست بر ندارید.در ثانی وحدت خودتان را فراموش نکنید. دنبال اجرای دستورات خداوند متعال و انبیاء و ائمه طاهرین باشید. بهانه برای تفرقه زیاد است و راحت می‌شود پیدا کرد که از یکدیگر فاصله بگیرید و رضایت شیطان و غضب الهی را فراهم نمایید. هنر این است که دنبال بهانه برای وصل و ارتباط باشید.»

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید