یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است گروه تندرو در جریان اصولگرا راهشان را از ملت ایران جدا کرده‌اند و بر طبل دیگری می‌کوبند.

آنچه که برای اصولگرایان مهم است دعواهای جناحی است/خطر کوته‌فکری برخی محافظه‌کاران تهدیدی علیه امنیت ملی است

به گزارش سلام نو داریوش قنبری در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص انتخابات آمریکا و پمپاژ ناامیدی از سوی برخی از جناح‌ها به مردم، اظهار کرد: یک ائتلاف نانوشته‌ای بین تندروهای طیف راست و محافظه کاران آمریکا وجود دارد که در کارشکنی‌هایی که در مسیر برجام صورت گرفت، این ائتلاف نانوشته را مشاهده کردیم. یعنی همزمان با کارشکنی‌های ترامپ در آمریکا و خروج از برجام شاهد این بودیم که عده‌ای در داخل ایران هم بحث دلواپسی نسبت به برجام را مطرح کردند و به برجام می‌تاختند و در مسیر اجرای برجام در داخل کشور سنگ اندازی می‌کردند. آنها که در مسیر کارهای دولت کارشکنی می‌کردند، در نهایت با خروج آمریکا از برجام به هدفشان رسیدند. هدفشان این بود که برجام را به سندی که خاصیت ندارد تبدیل کنند و از این طریق قصد داشتند بر رقیب خود بتازند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اخیراً اظهارات یکی از صاحبنظران طیف راست را مشاهده کردم که صراحتاً این بحث را مطرح کرده بود که اگر مذاکره با آمریکا از سوی اصولگراها باشد موجه است اما اصلاح‌طلبان نباید مذاکره کنند. این موضوع نشان دهنده این است که آنچه که برای اصولگرایان مهم است دعواهای جناحی است و مسائل ملی برای یک طیف خاصی از جریان راست در درجه دوم اهمیت قرار دارد و منافع ملی از نگاه آنها جایگاهی ندارد. این یک انحرافی است که در طیف راست نسبت به منافع ملی شکل گرفته و قطعاً برای آینده کشور بسیار خطرناک خواهد بود.

قنبری اضافه کرد: در مجموع این موضوعات نشان دهنده این است که گروه تندرو در جریان اصولگرا راهشان را از ملت ایران جدا کرده‌اند و بر طبل دیگری می‌کوبند و شادی و غم و غصه‌شان نیز با مردم متفاوت است.

وی بیان کرد: زمانی که برجام به نتیجه رسید و کشور به سمت آرامش می‌رفت، این افراد اعلام دلواپسی کردند و زمانی که برجام با مشکل مواجه شد، خوشحال شدند و در حال حاضر هم نگران هستند که مبادا با پیروزی بایدن، آمریکا به برجام بازگردد چراکه ظاهراً‌ بازگشت آمریکا به برجام برای آنها سازگاری ندارد.

نماینده مردم ایران در مجلس هشتم افزود: برای آن گروه تندرو مهم نیست که این جنگ اقتصادی که میلیون‌ها قربانی در داخل کشور داشته به مراتب از یک جنگ نظامی خسارات و خرابی‌‎هایش بیشتر است.

قنبری اظهار کرد: به هر حال میلیون‌ها نفر در دو سه سال اخیر به دلیل تحریم‌ها شغلشان را از دست دادند، میلیون‌ها نفر به گرسنگی کشیده شدند و هزاران خانواده فروپاشیدند، ظاهراً برای یک طیفی در داخل کشور نه تنها دارای اهمیت نیست بلکه اگر برایشان مقدور باشد به قیمت پیشبرد منافع جناحی خود حاضر هستند سختی‌های بیشتر نیز سر ملت ایران بیاید؛ جای افسوس دارد که این افراد را ایرانی تلقی کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه عده‌ای مخالف خوشبختی ملت هستند، گفت: طبیعی است در هر جامعه‌ای سلایق مختلفی در حوزه سیاست وجود دارد اما این سلایق مختلف سیاسی در منافع ملی با یکدیگر اشتراک دارند. در واقع اختلاف سلایق تا جایی محترم است که در راستای پیشبرد منافع ملت باشد؛ وقتی یک اختلاف سلیقه‌ای در مقابل ملت شکل بگیرد و با منافع ملی تقابل داشته باشد، می‌توان گفت برای آن کشور یک خطر جدی از درون است. به نظر من یکی از مهمترین تهدیداتی که در داخل کشور علیه منافع کشور و تمامیت ارضی وجود دارد، خطر کوتاه فکری بعضی از محافظه کارانی است که فقط منافع جناحی را می‌بینند و حاضر هستند همه چیز را قربانی منافع جناحی کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری بیان کرد: در همه کشورها در مجموع، حزب‌گرایی برای پیشبرد منافع ملی شکل می‌گیرد و این انحرافی که در کشور ما شکل گرفته اگر اصلاح نشود، خطر این انحراف از تهدیدات خارجی بیشتر است و اساساً این خطر می‌تواند کشور را به سمت بحران‌ها پیش ببرد.

قنبری در پایان گفت: در داخل جریان اصولگرا باید با این طیف مقابله شود. به هر حال در میان اصولگرایان افرادی زیادی هستند که منافع ملی برایشان ارزش دارد و این اشخاص نباید اجازه دهند که طیف تندرو و افراطی منافع ملی را به بازیچه بگیرند و در مقابل منافع ملت بایستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید