سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که هماهنگ کننده اداری گروه تروریستی داعش در فرودگاه بین المللی بغداد دستگیر شده است.

بازداشت عضو برجسته داعش در فرودگاه بغداد

به گزارش ایرنا،ارتش عراق از دستگیری هماهنگ کننده اداری گروه تروریستی داعش در فرودگاه بین المللی بغداد خبر داد که برای نشستی با تعدادی از سرکردگان تروریست وارد عراق شده بود.

سرلشکر «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز در بیانیه ای اعلام کرد: نهاد مبارزه با تروریسم ارتش عراق موفق شد هماهنگ کننده کل اداری باندهای تروریستی داعش ملقب به «ابو نبأ» را در عملیاتی ویژه در فرودگاه بین المللی بغداد دستگیر کند.

وی افزود: این عملیات به طور کاملا سری و با موفقیت بسیار خوبی انجام شد.

سرلشکر رسول گفت: واحد اطلاعات دستگاه مبارزه با تروریسم عراق به طور دقیق این فرد را از زمان حرکتش از یکی از کشورها تا زمان ورودش به عراق تحت نظارت اطلاعاتی خود داشت. «ابو نبأ» قصد داشت نشستی با واحدهای تروریستی در اطراف پایتخت عراق برگزار کند.

در بیانیه سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به نام کشوری که این تروریست از آنجا رهسپار  بغداد شده  اشاره ای نشده است.

به گفته سرلشکر رسول، ابو نبأ از سال ۲۰۰۳ میلادی در فعالیت های  تروریستی بوده  و به شمار زیادی  از گروههای تروریستی و در صدر آنها القاعده و داعش پیوسته بود و دستوراتی را در قالب نامه های نوشته شده به دست به اصطلاح «والی عراق» در گروه تروریستی داعش می رساند.

وی افزود: این تروریست  مدیریت و هماهنگی اقدامات گروههای تروریستی در عراق و تشکیل واحدهای امنیتی و نظامی و اطلاع رسانی در محدوده استان بغداد را برعهده داشت.

با وجود عملیات‌ مختلفی که نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی مناطق این کشور از وجود تروریست‌های داعش انجام می‌دهند، عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد..

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید