نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را اقدامی برای فرار از حقیقت دانست.

انتقاد تند نخست‌وزیر فلسطین از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمد آشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ابتدای جلسه هفتگی تشکیلات گفت، تلاش برای به تصویر کشیدن عادی سازی روابط کشورهای عربی با ژیم صهیونیستی به عنوان جایگزینی برای صلح با فلسطینی‌ها فرار از حقیقت است.

وی افزود، اقدام کشورهای عربی برای بحث پیرامون افتتاح سفارت‌خانه‌های خود در اراضی اشغالی ناراحت کننده است به خصوص که این کشورها سفارت‌خانه و نمایندگی‌های دیپلماتیک در فلسطین که آن را به رسمیت می‌شناسند، ندارند.

آشتیه ادامه داد: خواستار یک روند جدی صلح با اسرائیل هستیم، روندی که به اشغالگری و محاصره نوار غزه و قدس پایان داده و شهرک سازی را متوقف کند. به اسرائیل هرگز اجازه نخواهیم داد از پول ما برای اخاذی از ما استفاده کند.

وی گفت، رژیم صهیونیستی موظف است به تمامی توافقنامه‌ها متعهد باشد و براساس اصول بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل با نظارت همه جانبه بین‌المللی روند سیاسی را در پیش بگیرد.

مقامات فلسطینی روز سه شنبه اعلام کردند، یک نامه رسمی از دولت رژیم صهیونیستی در مورد تعهد خود به توافقنامه‌های امضا شده با سازمان آزادی بخش فلسطین دریافت کرده‌اند.

از آوریل ۲۰۱۴ به دلیل امتناع رژیم صهیونیستی از آزادی بازداشتی‌های قدیمی، توقف شهرک سازی و پذیرش مرزهای قبل از ۱۹۶۷ به عنوان مبنای راهکار تشکیل دو کشوری، مذاکرات صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها متوقف شده است.

اواسط ماه سپتامبر امارات و بحرین با میانجیگری آمریکا توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند. این اقدام با محکومیت گسترده روبرو شد و گروه‌ها و رهبران فلسطینی آن را خیانت و خنجر از پشت بر ملت فلسطین دانستند.

رهبری فلسطین هرگونه عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی را پیش از پایان یافتن اشغالگری این رژیم بر اراضی فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ را رد می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید