دولت ترامپ قصد دارد اعلام کند ۸۹ شرکت هوافضا و دیگر شرکت‌های چینی دارای روابط نظامی هستند و این امر آن‌ها را در خرید طیفی از کالاها و فناوری آمریکا محدود خواهد ساخت.

آمریکا ۸۹ شرکت چینی با روابط نظامی را تحریم می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، این فهرست در صورت انتشار می‌تواند موجب تشدید تنش‌های تجاری با پکن شود و از بین دیگر صنایع، به آن دسته از شرکت‌های آمریکایی که قطعات و اجزای هواپیمایی غیرنظامی به چین می‌فروشند، آسیب بزند.

سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا که این فهرست را تهیه کرده، از اظهارنظر خودداری کرد. وزارت خارجه چین هم به درخواست برای اظهارنظر پاسخ فوری نداده است.

شرکت هواپیمایی بازرگانی چین (COMAC) که پیشتاز تلاش‌های چین برای رقابت با بوئینگ و ایرباس است، در این فهرست قرار دارد. این در حالی است که شرکت صنعت هوافضای چین (AVIC) و ۱۰ نهاد دیگر مربوط به آن هم در این فهرست قرار گرفته‌اند.

فهرست فوق در پیش‌نویس قانونی قرار گرفته که شرکت‌های چینی و روسی که آمریکا "موارد استفاده نظامی" تلقی می‌کند را شناسایی کرده است، عنوانی به این معنی که تأمین‌کنندگان آمریکایی برای فروش طیف گسترده‌ای از کالاهای موجود بازرگانی به آن‌ها، باید به دنبال مجوز باشند.

بر اساس این قانون، احتمال رد شدن درخواست‌ها برای چنین مجوزهایی از پذیرش آن‌ها بیشتر است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی ماه‌های اخیر اقدامات خود علیه چین را افزایش داده است. وی ده روز پیش از فرمان اجرایی منع سرمایه‌گذاری ایالات متحده در شرکت‌های چینی که واشنگتن می‌گوید تحت مالکیت یا کنترل ارتش چین هستند، رونمایی کرد.

این فهرست هنوز اعلام نشده، در حالی تهیه می‌شود که وزارت بازرگانی آمریکا تعریف "موارد استفاده نظامی" را در ماه آوریل گسترش داد.

قانون ماه آوریل نه تنها شامل خدمات مسلح و پلیس ملی می‌شود، بلکه هر شخص یا نهادی را که از نگه‌داری یا تولید کالاهای نظامی حمایت یا به این امر کمک می‌کند- حتی اگر کسب و کار آن‌ها در اصل غیرنظامی هم باشد- در برمی‌گیرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید