آیدا کیخایی بازیگر مطرح تئاتر و سینما و همسر محمد یعقوبی از نویسندگان و کارگردانان سرشناس تئاتر است که متاسفانه به بیماری سرطان مبتلا شده است.

آیدا کیخایی کیست؟ / بیوگرافی و عکس

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا ، آیدا کیخایی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال ۱۳۵۳ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار آیدا کیخایی می‌توان به بازیگری در فیلم خشکسالی و دروغ، فیلم خشکسالی و دروغ و فیلم آن آواز غمناک اشاره کرد.

آیدا کیخایی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۸۳ در ۳۰ سالگی در فیلم ما همه خوبیم به کارگردانی بیژن میرباقری بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم خشکسالی و دروغ، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای آیدا کیخایی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون آهو خردمند، محسن قاضی‌مرادی، پرویز شاهین‌خو و لیلا زارع را تجربه کرد.

آیدا کیخایی در سال ۱۳۹۵ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم آیدا کیخایی در این سال، بازیگری در فیلم خشکسالی و دروغ به کارگردانی پدرام علیزاده محسوب می‌شود.

آیدا کیخایی

نقش فیلم خشکسالی و دروغ در بیوگرافی آیدا کیخایی

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی آیدا کیخایی بازی در فیلم خشکسالی و دروغ بوده است. آیدا کیخایی سال ۱۳۹۵ در ۴۲ سالگی در فیلم خشکسالی و دروغ نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با پدرام علیزاده همکاری داشته است. آیدا کیخایی توانست با بازی در فیلم خشکسالی و دروغ تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی، علی سرابی و مهدی محرابی بر تجارب او افزود.

کیخاییی

آیدا کیخایی علاوه‌بر فیلم خشکسالی و دروغ، سال ۱۳۹۳ در ۴۰ سالگی در فیلم خشکسالی و دروغ نیز بازی کرده است. آیدا کیخایی این‌بار با محمد یعقوبی یعنی کارگردان فیلم خشکسالی و دروغ و هنرمندانی چون احمد مهران‌فر، باران کوثری، سحر دولتشاهی و علی سرابی همکاری داشت.

کیخایی آیدا

آیدا کیخایی کارگردانی هم کرده است

با اینکه آیدا کیخایی را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. آیدا کیخایی علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان کارگردان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار آیدا کیخایی در حرفه‌ی کارگردان، فیلم شام با دوستان و فیلم مرد بالشی است.

آیدا

در این سال‌ها آیدا کیخایی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران علی سرابی با ۳ مرتبه و مهدی محرابی با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با آیدا کیخایی داشته‌اند.

آثار هنری آیدا کیخایی

در مجموع در کارنامه ۴۴ ساله و بیوگرافی آیدا کیخایی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی آیدا کیخایی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار آیدا کیخایی در منظوم سر بزنید. همه ۵ اثر مهم آیدا کیخایی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار آیدا کیخایی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر آیدا کیخایی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی آیدا کیخایی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی آیدا کیخایی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم خشکسالی و دروغ محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی آیدا کیخایی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم ما همه خوبیم محسوب می‌شود.

آیدا کیخایی 3

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید