علیرضا زالی، رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: کشور ما نیز همانند کل دنیا درگیر موج جدید بیماری کووید ۱۹ است و تحت تاثیر این تنش ها است.

اصلی‌ترین کانون ابتلا به کرونا در ایران شناسایی شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه موج جدید بیماری کووید ۱۹ در کل دنیا آغاز شده و کشور ما نیز از تنش‌های این موج جدید مصون نخواهد بود، بر پرهیز از دورهمی های خانوادگی به عنوان یکی از اصلی‌ترین کانون‌های ابتلا تاکید کرد.

علیرضا زالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در عرصه جهانی شاهد موج جدید بیماری کووید ۱۹ هستیم، گفت: طی دو روز گذشته در ایالات متحده آمریکا بالاترین میزان مرگ و میر از شروع بیماری کرونا ثبت شد، همچنین آمار کسب شده از کشورهای اروپایی نیز مبنی بر افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر است. بنابراین موج جدید افزایش بیماری در دنیا آغاز شده و طبیعتاً از آنجا که این بیماری یک پاندمی است، کشور ما نیز  از تنش‌های موج جدید بیماری مصون نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بخشی از افزایش آمارهای ابتلا و فوتی کشور در همخوانی با گسترش جهانی این بیماری است، اظهار کرد: همانطور که از قبل پیش بینی می‌کردیم در فصل پاییز با سرد شدن تدریجی هوا، بروز بیماری‌های تنفسی و به خصوص با توجه به عدم امکان حضور در فضاهای غیر مسقف و باز و همچنین افزایش حضور افراد در فضاهای بسته، بار بیماری نیز افزایش یافته است.

زالی با اشاره به مطالعه اخیر نیچر در رابطه با نقش مداخلات کرونایی در کاهش گسترش کروناویروس، اظهار کرد: بر اساس نتایج این مطالعه متاسفانه تجمعات کوچک و متوسط و یا همان گردهمایی‌های کوچک در رده اول مخاطرات اجتماعی و عامل شیوع بیماری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دورهمی‌های خانگی کاملا در زمره این گروه پرمخاطره قرار می‌گیرد، عنوان کرد: در همین راستا کشورهای ایتالیا و اسپانیا یکی از دلایل افزایش بیماری در دوره جدید را تجمعات فردی و اجتماعی اعلام کرده‌اند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در رابطه با نقش موثر گردهمای‌های خانگی در شیوع بیشتر بیماری، گفت: با شروع فصل سرما و طولانی‌شدن شب ها از مردم شریف تهران می‌خواهیم که از دورهمی‌های خانگی و خانوادگی که به شدت کانون ابتلای بیماری است، اجتناب کنند.

وی با اشاره به یک نکته مهم در این رابطه، اظهار کرد:  در تجمعات خانگی افراد جوان که معمولاً به علت کفایت سیستم ایمنی فاقد علائم بیماری هستند نیز حضور دارند که متاسفانه این افراد ناقلان فعال و خطرناک بیماری محسوب می شوند که با شرکت در جمع‌های خانوادگی می‌توانند باعث انتقال بیماری شوند.

زالی در پایان با بیان اینکه در اکثر جمع‌های خانوادگی افراد مسن و سالمندان نیز حضور دارند، گفت: بنابراین حضور ناقلان جوان در کنار افراد مسن خانواده می‌تواند باعث افزایش چشمگیر آمار مرگ و میرها شود،  چراکه یکی از دلایل افزایش آمار فوتی‌های کرونا جمعیت پر خطری است که در معرض این بیماری قرار می‌گیرند و این مساله در دورهمی‌های خانوادگی اتفاق می‌افتد.

کد خبرنگار: ۱۴
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    27 6
    دکتر جان از بس مواد غذایی گرون شده، دیگه سفره ای وجود نداره تا دورش جمع بشن. هر کی یه لقمه نون پنیر معمولی برمیداره میره یه گوشه تنها میل میکنه
  • رها IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    5 1
    پس چرا تکلیف بزرگترین آزمون بعد از کنکور یعنی ازمون وکالت رو توی این شرایط تعیین نمیکنید آزمون وکالت با بیش از صدهزار شرکت کننده توی این شرایط و در محیط بسته ؟؟؟... ##تعویق ازمون وکالت##
  • یه ایرانی IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    1 0
    در منطقه زندگی من شب نشینی ها بیداد میکند.افرادی که روحیه خودخواهی دارند فقط به خود و فامیل خود آسیب نمی زنند بلکه در مکان هایی مانند مجتمع های مسکونی این افراد خاطی جمعیت بزرگی را در زنجیره ارتباط هر فرد یک مجتمع با جامعه کل شهر را آلوده خواهند نمود و این قضیه ربطی به گرانی ها ندارد و اکثرا برای این موضوع تدبیر اندیشیده و مخارج را تقسیم می کنند تا بانی نابودی یک جامعه به قیمت خوشی های لحظه ای خود باشند.حال اگر ستاد مبارزه با شیوع کرونا واقعا قصد قطع این زنجیره را دارد با اعلام چندین شماره تلفن و حتی رسانه ای کردن این موضوع از طریق زیر نویس های تلویزیونی این فرصت را به کسانی که نمی خواهند آسیب ببینند بدهد تا با اعلام نام مجتمع ها و نام مدیران واحدهای مسکونی در این حرکت ملی مشارکت کنند و به عقیده من این افراد قاتلان خطرناک می باشند و اگر غیر از این باشد ما سال ها درگیر خواهیم بود و بار منفی اقتصادی و انسانی بزرگی بر گرده کل ایران تحمیل خواهد شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید