کارشناس هواشناسی گفت: از اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

سامانه بارشی جدید از ۲ روز آینده وارد کشور می‌شود

به گزارش سلام نو، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه امشب برای سواحل شمالی، شمال شرق، شرق، مرکز کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی وجنوبی بخش‌های از جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق بارش باران و وزش باد پیش بینی می‌شود گفت: همچنین در پاره ای از مناطق شمال غرب، غرب دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده رخ می‌دهد که به تدریج از مقدار بارش در این مناطق کاسته می‌شود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بارش در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه است و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود افزود: برای فردا در سواحل شمالی، خراسان شمالی، جنوب شرق و هرمزگان بارش باران گاهی رعد وبرق و وزش باد و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف پیش بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: روز دوشنبه در ارتفاعات استان اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش پراکنده برف و باران رخ خواهد داد. بارش باران و برف روز سه شنبه به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت.

او بیان کرد: از روز چهارشنبه اواخر وقت سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور شده و موجب بارش پراکنده برف و باران در این مناطق خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه ضمن تقویت و شدت فعالیت این سامانه بارشی، گستره فعالیت آن کل نیمه غربی کشور و بخش‌هایی از شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد افزود: با ورود این سامانه بارشی شاهد بارش باران و برف وزش باد در مناطق جنوبی خواهیم بود  و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

او تصریح کرد: امشب شمال و مرکز خلیج فارس مواج است و دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز به دلیل وزش باد شدید مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز دوشنبه و سه شنبه با توجه با وزش باد شدید دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه از فردا تا روز چهارشنبه بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور کاهش نسبی ۶ تا ۹ درجه‌ای دما خواهند داشت گفت: از روز سه شنبه تا چهارشنبه افزایش دما در سواحل دریای خزر و اردبیل ۵ تا ۷ درجه پیش بینی می‌شود و از روز پنجشنبه تا جمعه در شمال غرب و سواحل شمالی کشور کاهش نسبی دما حدود ۶ تا ۸ درجه رخ خواهد داد.

او درباره وضعیت آب و هوای تهران گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد است و بیشترین دمای هوا به  ۱۱ درجه و کمترین آن به ۴ درجه می رسد.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید