به گفته نایب رئیس انجمن مرغداران گوشتی، نرخ ۳۳ هزار تومانی مرغ به هیچ عنوان مورد قبول ما نیست.

نایب رئیس انجمن مرغداران گوشتی: نرخ‌ ۳۳۰۰۰ تومانی مرغ پذیرفتنی نیست

به گزارش سلام نو، حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار مرغ با چالش جدی روبروست، اظهار کرد: از ماه‌ها پیش هشدارهای لازم را داده بودیم که اگر تامین نهاده‌ها به موقع و به میزان کافی صورت نگیرد، با چالش جدی در بازار مرغ مواجه خواهیم شد.

وی افزود: با توجه به عدم انجام وظایف دستگاه‌های تامین و توزیع نهاده‌های دامی، جوجه ریزی کاهش یافته است و از آنجا که نهاده به طور کامل تامین نمی‌شود، شرایط بازار مناسب نیست.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه مرغدار در هیچ‌مقطعی تعیین کننده قیمت مرغ نیست، بیان کرد: چه در زمانیکه قیمت هر کیلو مرغ ۴ تا ۵ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار بود و چه در شرایط فعلی که قیمت مرغ بالاتر از نرخ مصوب است، مرغداران نقشی در تعیین قیمت نداشتند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: با تامین ۱۰۰ درصد نهاده‌های دامی با نرخ مصوب، مرغداران قادر به عرضه با نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان خواهند بود، اما از الان شرایط بازار غیر قابل پیش بینی است چرا که وضعیت قیمت مرغ بستگی به تعهدات دولت در تامین‌نهاده‌های دامی دارد.

این مقام مسئول درباره اینده بازار نهاده‌های دامی گفت: اگر شرایط فعلی در تامین و توزیع نهاده‌های دامی استمرار یابد، وضعیت خوبی را در بازار مرغ طی ماه‌های آتی نخواهیم داشت، اما با تامین ذرت و کنجاله سویا به میزان کافی شاهد پایداری تولید و عرضه مرغ گرم با نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان خواهیم بود.

وی نرخ هر قطعه جوجه یکروزه را ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نوسان قیمت‌مرغ پیش بینی می‌شود که نرخ جوجه یکروزه در بازار افزایش یابد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه بازار نهاده‌های دامی تعریفی ندارد، گفت: قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد ۱۶ هزار تومان و ذرت ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مرغ در استان‌های مختلف متغیر است، هر چند قیمت‌های فعلی را قبول نداریم و از مسئولان تقاضا داریم که نهاده با نرخ مصوب را در اختیار مرغداران قرار دهند.

اسداله نژاد درباره اینکه با توجه به اصرار مسئولان ستاد تنظیم بازار بر عرضه با نرخ مصوب این امر شدنی است، بیان کرد: رصدها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت مرغ بالای ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان است که این نرخ با هیچ عنوان مورد قبول ما نیست.

به گفته وی، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد صراحتا اعلام کرده که نتوانستند نهاده دامی را به میزان کافی تامین کنند که همین امر منجر به افزایش قیمت تمام شده تولید شده است، در حالیکه استنباط مسئولان ستاد تنظیم بازار بر آن است که نهاده دامی به میزان کافی تامین می‌شود.

این مقام ‌مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، بیان کرد: گرچه در برخی مقاطع ممکن است عرضه کاهش یابد، اما به طور کلی کمبودی در عرضه نداریم.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: علی رغم تامین برخی نهاده‌ها با نرخ مصوب، اما انحراف در توزیع موجب شده تا نهاده‌ها سر از بازار ازاد در بیاورد، این درحالی است که از ۵ ماه گذشته هشدارهای لازم را دادیم‌که اگر جلوی این انحرافات گرفته نشود، امکان عرضه با نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان وجود ندارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید