سازمان هواشناسی استان مازندران درباره تقویت جریانات بارشی در این استان هشدار داد.

پیش‌بینی بارش شدید برف و باران در مازندران

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندران نسبت به تقویت جریانات بارشی در استان هشدار داد و اعلام کرد که بعد از ظهر روز دوشنبه سوم آذر ماه جاری مردم استان شاهد شدت گرفتن بارش‌ها و وزش بادهای شدید خواهند بود.


هواشناسی مازندران امروز یکشنبه با صدور اخطاریه زرد، هشدار داد که  از فردا بعد از ظهر تا صبح سه شنبه جریانات سرد و مرطوب شمالی وارد استان می شود و اواخر شب تمامی مناطق را در می‌نوردد که سبب تشدید بارش متناوب باران و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.

در این اخطاریه پیش بینی شده است که سرعت وزش باد در برخی ساعت به حدود ۶۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

طبق این پیش بینی ، دمای هوا برای روزهای آینده به در مناطق جلگه‌ای و ساحلی تغییر محسوسی نخواهد داشت و در گرم‌ترین ساعت برای امروز به ۱۳ درجه و برای روز دوشنبه به ۱۴ درجه سانتی گراد می رسد.

همچنین برای ارتفاعات و محورهای کوهستانی نیز در اواخر روز دوشنبه تا صبح سه شنبه تشدید بارش برف پیش‌بینی شد و دمای هوا نیز در مناطق به نقطه انجماد خواهد رسید.

هواشناسی مازندران وضعیت دریای خزر را هم برای روزهای آینده مواج و متلاطم پیش بینی و اعلام کرد که ارتفاع امواج در پس کرانه به بیش از ۲ متر می رسد که برای تمامی فعالیت های دریای مناسب نیست.

بر اساس این پیش بینی ، خسارت به سازه های موقت و سست بنیان ، مه آلود شدن هوا و کاهش دید در جاده های کوهستانی و اختلال در تردد از پیامدهای تشدید سامانه سرد و بارشی است.

هواشناسی مازندران توصیه کرد که لازم است نسبت به استحکام سازه های موقت ، احتیاط در تردد جاده ای و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات اطلاع رسانی شود.

براساس این گزارش، در حال حاضر تمامی نقاط استان بارانی و در مناطق کوهستانی بارش برف گزارش می شود. دما هوا نیز مناطق ساحلی استان حدود ۱۳ درجه و در ارتفاعات یک درجه سانتی گراد بالای صفر است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید