در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، بایدن نسبت به ترامپ ۶ میلیون رای بیشتر به دست آورده است. این در حالی است که در انتخابات 2016 آرای هیلاری حدود سه میلیون بیشتر از ترامپ بود.

برتری شش میلیونی بایدن بر ترامپ در آراء عمومی
به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با ادامه شمارش آراء در برخی از ایالت‌های آمریکا، جو بایدن با بیش از ۶ میلیون رأی نسبت به ترامپ به برتری رسیده است.

آسوشیتدپرس و دیگر رسانه‌های مهم خبری دو هفته پیش جو بایدن را پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عنوان کردند؛ اگرچه ترامپ بارها و بارها از قبول نتیجه امتناع ورزیده و ادعا کرده است که موارد گسترده‌ای از کلاهبرداری رأی دهندگان در ایالت‌های مهم مانند پنسیلوانیا و میشیگان وجود دارد که نتیجه آراء در هر دو ایالت به نفع بایدن بوده است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، بایدن در مجموع حائز کسب ۷۹ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۵۵۷ رأی در سراسر آمریکا بوده این در حالی است که ترامپ ۷۳ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۶۰۳ رای به دست آورده است.

پیش بینی می‌شود بایدن با ۳۰۶ رای الکترال پیروز این انتخابات باشد. چندین پرونده قضایی از طرف تیم حقوقی ترامپ و دیگر جمهوری خواهان به دلیل عدم توانایی در ارائه شواهد کافی مبنی بر تقلب رای دهندگان و بی‌نظمی در رای گیری، رد شده یا لغو شده است.

با مهلت باقی مانده تا ۸ دسامبر برای حل اختلافات انتخاباتی در ایالت‌ها، تیم ترامپ فشار خود را بر مقامات انتخاباتی جمهوری‌خواهان و قانونگذاران برای به تأخیر انداختن مراحل صدور گواهینامه افزایش داده است.

روز جمعه ترامپ با دو قانونگذار برجسته ایالت میشیگان در کاخ سفید ملاقات کرد، اقدامی که نگرانی بسیاری را به دنبال تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ایجاد کرد.

دو قانونگذار جمهوری خواه در بیانیه مشترک اعلام کردند: ما هنوز نتوانستیم به اطلاعاتی دست یابیم که نتیجه انتخابات در میشیگان را تغییر دهد و و اینکه ما هر دو تابع قانون هستیم.

به گفته رهبر جمهوی خواهان، تلاش‌های ترامپ و تیمش برای اختلاف نظر در مورد نتایج انتخابات منجر به انتقاد دو حزب شده است. ترامپ و تیم حقوقی او باید مدارک ملموس را برای حمایت از ادعاهای خود در مورد تقلب رای دهندگان ارائه دهند، اگر رئیس جمهور نتواند این ادعاها را اثبات کند یا نشان دهد که آن‌ها نتیجه انتخابات را تغییر می‌دهند، باید با رعایت احترام روند انتخابات سوگند خود را در محافظت و دفاع از قانون اساسی آمریکا ادا کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید