انجمن جهانی فولاد اعلام کرد که تولید فولاد خام ایران در سال ۲۰۱۹ با ۴.۵ درصد افزایش به ۲۵.۶ میلیون تن ارتقا یافته است.

تولید فولاد خام ایران ۴.۵ درصد رشد کرد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، آمار انجمن جهانی فولاد نشان داد که تولید جهانی فولاد خام در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش یافته و به بیش از یک هزار و ۸۶۸ میلیون تن رسیده است.

در ایران تولید فولاد خام با ۴.۵ درصد افزایش به ۲۵.۶ میلیون تن ارتقاء یافت. همچنین تولید جهانی محصولات فولادی در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال گذشته ۳.۴ درصد افزایش یافت و به هزار و ۷۶۷ میلیون تن رسید که در ایران تولید محصولات فولادی با ۵.۶ درصد کاهش به ۱۸.۵ میلیون تن رسید.

در طرح‌های در دست اجرای تولید فولاد خام، استان‌های کرمان، خوزستان، یزد، فارس و گیلان به ترتیب با ۱۴،۱۳،۱۰، ۸ و ۶ درصد، در مجموع با ۵۱ درصد ظرفیت اسمی مورد انتظار کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

در طرح های در دست اجرای تولید محصولات فولادی نیز استان‌های خوزستان، کرمان، قزوین، زنجان، آذربایجان‌شرقی و یزد به ترتیب با ۱۸، ۹، ۷، ۶، ۴، ۵.۴ و ۵.۱ درصد، مجموعاً با ۵۲ درصد ظرفیت اسمی مورد انتظار کل کشور را به خود اختصاص دادند.

۵۴ درصد از ظرفیت اسمی واحدهای فعال صنعت فولاد خام به استان‌های خوزستان، یزد، هرمزگان و اصفهان به ترتیب با ۱۶، ۱۵، ۱۲ و ۱۱ درصد تعلق دارد.

همچنین ۶۶ درصد ظرفیت اسمی واحدهای فعال صنعت محصولات فولادی استان‌های اصفهان، قزوین، یزد، خوزستان، مرکزی و آذربایجان شرقی به ترتیب با ۲۰، ۱۲، ۹، ۹،۸ و ۸ درصد تعلق دارد.

در سال گذشته ۲۶.۸ میلیون تن فولاد خام و ۲۰.۶ میلیون تن محصولات فولادی تولید شده است.

بر اساس اعلام وب سایت TRADE MAP در سال ۲۰۱۹ رتبه ایران در واردات جهانی فولاد خام در میان ۱۹۶ کشور برابر ۱۵۹ و در صادرات در میان ۱۲۶ کشور برابر ۱۹ بوده است.

همچنین رتبه ایران از واردات جهانی محصولات فولادی در میان ۲۲۶ کشور برابر ۸۵ و در صادرات در میان ۱۹۵ کشور برابر و ۵۳ بوده است.

از سوی دیگر بر اساس اعلام وب سایت TRADE MAP میزان واردات فولاد خام و محصولات فولادی به ایران در سال ۲۰۱۹ به ترتیب برابر ۴۲ و ۳۰۲ میلیون دلار و صادرات آن در همین سال به ترتیب برابر ۳۱۲ و ۲۵۲ میلیون دلار ثبت شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید