عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید همکاری نکردن کانادا برای دستگیری خاوری کار درستی نیست و باعث می شود اعتبار خود را در دنیا از دست بدهند.

عدم همکاری کانادا برای دستگیری خاوری؛ بی اعتباری جهانی این کشور را در پی دارد

به گزارش سلام نو فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به عدم همکاری دولت کانادا با پلیس اینترپل برای دستگیری محمود خاوری در این کشور گفت:اقدامات کانادا مسبوق به سابقه است، قبلا هم برخلاف انتظارات بین المللی در ارتباط با ایران اقدام کرده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر کشور کانادار به لانه افراد فراری و مفسد اقتصادی تبدیل شده و باید تاکید کرد در ارتباط با دستگیری خاوری که مفسد اقتصادی بوده بد عمل کرده است، با چنین رفتارهایی نگاهی که دنیا و جامعه ایرانی به دولت کانادا دارد کم رنگ و از بین رفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: باید پلیس کانادا بر اساس درخواست پلیس اینترپل ایران عمل کند و این فرد خاطی و مفسد را تحویل مقامات ایران بدهد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ایران و کانادا چند سالی است که روابط دیپلماتیک ندارند، اظهار داشت: نبود رابطه دیپلماتیک بین دو کشور ارتباطی به بازداشت و بازگردادن خاوری به عنوان مفسد اقتصادی ندارد، در رابطه روابط دیپلماتیک هم باید گفت هر گاه، کاناداییها موضع گیریشان را نسبت به ایران در جوامع بین المللی تغییر دهند جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی خود عمل می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه کانادا خواسته است به بهانه نبود روابط دیپلماتیک برای ایران در زمینه دستگیری خاوری مشکلاتی ایجاد کند، گفت: همکاری نکردن کانادا برای دستگیری مفسدین اقتصادی کار درستی نیست و باعث می شود اعتبار خود را در دنیا از دست بدهند.

خبر فرار خاوری به کانادا، مهر۹۰ رسانه‌ای شد. نه ‌تنها رسانه‌های داخلی که رسانه‌های آمریکایی و کانادایی هم به این فرار واکنش نشان دادند. جامعه ایرانی‌های مقیم کانادا نیز همان موقع در نامه‌ای به رؤسای کشور از حضور خاوری در خاک کانادا گلایه کرده بودند. آن‌ها در این نامه نام خاوری را بارها با فساد ۳۰۰۰‌ میلیاردتومانی صورت‌گرفته در ایران مرتبط دانسته‌اند. اما حتی با وجود ثبت اعلان قرمز برای این متهم فراری، همچنان خاوری که از سال ها پیش در کانادا خانه خریده و تابعیت آن را کسب کرده بود در این کشور زندگی میکند و هر از چندی فیلمهایی هم از رفت و آمد او در کانادا منتشر می شود.

سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین‌الملل اخیرا گفت: علی‌رغم صدور اعلان قرمز برای "محمدرضا خاوری"؛ یکی از اخلالگران کلان نظام اقتصادی کشور که به کانادا متواری شده است، پلیس کشور مذکور همکاری لازم را برای استرداد این مفسد اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران ندارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید