نشست سران کشورهای امارات، بحرین و اردن امروز در ابوظبی برگزار خواهد شد.

نشست سه جانبه ابوظبی امروز برگزار می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از تابناک، القدس العربی به نقل از یک مقام سیاسی بلندپایه اردنی نوشت: روسای امارات، بحرین و اردن امروز (چهارشنبه) برای اولین بار پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشستی در ابوظبی برگزار می کنند.

وی گفته است که هدف این نشست مشورت و اتخاذ مواضع یکپارچه در رابطه با اتفاقات احتمالی در آینده و ابلاغ آن به دولت آمریکا است.

بر اساس این گزارش ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن امان را به مقصد ابوظبی ترک کرده است تا در کنار پادشاه بحرین و ولیعهد ابوظبی در این نشست سه جانبه مشارکت داشته باشد.

این روزنامه فرامنطقه ای نوشت که نشست سه جانبه ابوظبی در سایه دو اتفاق بسیار مهم برگزار خواهد شد؛ یکی اینکه دولت دونالد ترامپ قبل از پایان ماموریت خود پایان دادن به تحریم قطر توسط برخی کشورهای عربی را آغاز کرده است و مساله دوم اینکه احتمال استفاده از گزینه نظامی از سوی آمریکا علیه ایران افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد که پایتخت‌های کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) به ویژه منامه و ابوظبی در برنامه‌ریزی برای مقابله با هرگونه گزینه نظامی مهم باشند زیرا آن ها نگران انقام‌گیری ایران هستند.

این روزنامه چاپ لندن نوشت که محافل سیاسی و دیپلماتیک در حال بررسی و حل معمای نشست سه جانبه ابوظبی هستند اما افزایش تنش در آب ها و در حوزه ایران امری روشن است.

در بخشی از این گزارش همچنین آمده است که امارات امیدوار است که عربستان و مصر نیز در آینده به آن ها بپیوندند و موضع یکپارچه خود را اتخاذ کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید