به گفته سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، اشرف غنی و سرپرست وزارت دفاع آمریکا پیرامون روند صلح افغان‌ها و حمایت نظامی آمریکا از نیروهای امنیتی این کشور به صورت تلفنی گفت و گو کردند.

گفت و گوی تلفنی اشرف غنی با رئیس پنتاگون

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان سه‌شنبه در پیامی توییتری نوشت: رئیس جمهور اشرف غنی با کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرد. طرفین درباره فرایند صلح، تقویت روابط دوجانبه و ادامه حمایت نظامی معنادار آمریکا از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان رایزنی کردند. ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم در این تماس تلفنی مشارکت داشت.

روز سه‌شنبه وزارت دفاع آمریکا برنامه‌هایی برای کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان به ۲۵۰۰ نیرو تا ۱۵ ژانویه را اعلام کرد و این تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکاست. کریستوفر میلر همچنین به خبرنگاران گفت که اشرف غنی از این برنامه‌ها آگاه شده است.

کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت: تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱، نیروهای ما و تعداد آنها در افغانستان به ۲۵۰۰ تن کاهش می‌یابد. بزرگی نیروهای ما در عراق هم تا همان تاریخ به ۲۵۰۰ تن می‌رسد.  

میلر همچنین توضیح داد: این اقدامات مطابق با برنامه‌های تدوین‌شده و اهداف استراتژیک است که از سوی مردم آمریکا حمایت می‌شود و به معنای تغییر در سیاست یا اهداف آمریکا نیست.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید