شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در اطلاعیه ای مهمی اعلام کرد که لغو سفارش فروش سهام عدالت از طریق درگاه‌های شرکت‌های کارگزاری یا شعب بانک‌ها امکان‌پذیر شد

اطلاعیه مهم درباره لغو سفارش فروش سهام عدالت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سهامداران عدالتی که نسبت به ارائه سفارش فروش سهام عدالت خود در شبکه کارگزاری یا شعب بانک ها اقدام کرده اما به دلیل نوسانات اخیر بازار سفارش فروش آنها اجرا نشده و مبلغی به حسابشان واریز نشده است، می توانند به درگاه الکترونیکی کارگزاران و بانک ها مراجعه و نسبت به لغو سفارش فروش خود اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده، بدیهی است در صورت عدم مراجعه به درگاه شرکت‌های کارگزاری و عدم لغو سفارش، سهام آنها بر اساس قیمت های روز بازار به تشخیص کارگزار و در چارچوب قوانین و مقررات به فروش رسیده و وجوه حاصل از آن به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

گفتنی است، بنا به درخواست تعداد زیادی از مشمولان سهام عدالت مبنی بر ایجاد لغو سفارش فروش، زیر ساخت‌های لازم در اختیار بانک‌ها و شرکت‌های کارگزاری قرار گرفته است به طوری که مشمولان می توانند درخواست لغو سفارش فروش خود را در سامانه های کارگزاران و بانک‌ها ثبت کنند.

به گزارش ایرنا، طرح سهام عدالت یکی از بزرگترین طرح‌های دولت در هفت سال گذشته است که آزادسازی آن پس از سال‌ها وقفه و تلاش برای رفع موانع موجود به نقطه پایان خود نزدیک شد.

براساس این برنامه، در مرحله نخست آزادسازی، یک ماه به مردم برای انتخاب نوع روش مدیریت فرصت داده شد تا اعلام کنند به دنبال مدیریت مستقیم بر سهام خود هستند یا تصمیم دارند سهام خود را به شکل غیرمستقیم و بوسیله شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مدیریت کنند.

از مرداد ماه بازار سهام وارد فاز نزولی شد و بسیاری از مشمولان سهام عدالت به منظور جلوگیری از ضرر و زیان های ایجاد شده به دنبال لغو سفارش فروش خود بودند اما تا چند وقت گذشته این امکان برای بانک‌ها و کارگزاری‌ها فراهم نبود و همین موضوع زمینه اعتراض بسیاری از سهامداران را فراهم کرد.

سهامداران معتقد بودند که ارزش سهام عدالت در زمان سفارش فروش بیش از دو برابر ارزش کنونی بوده است به همین دلیل فروش این سهام در وضعیت فعلی به ضرر ما خواهد بود، این امر موجب شد تا شرکت سپرده گذاری اقدامات لازم جهت حذف سفارش فروش را در دستور کار قرار دهد.

طبق اطلاعات اعلام شده؛ تاکنون همه بانک ها  و بیش از ۷۸ کارگزاری امکان حذف سفارش فروش را برای سهامداران فراهم کرده اند اما با توجه به فراهم شدن امکانات لازم از سوی این شرکت، برخی از کارگزاری‌ها همچنان زیرساخت‌های لازم در این زمینه را ایجاد نکرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید