خادم الشریعه می‌گوید شایعات رفتنم از ایران غلط است. سال گذشته پس از مسابقات جهانی روسیه از تیم ملی خداحافظی کردم اما خداحافظی‌ام به خاطر مشکلی بود که با مدیریت پیشین داشتم.

سارا خادم‌الشریعه خبر مهاجرتش را تکذیب کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) «سارا خادم‌الشریعه» از ایران ‌با ریتینگ 2494 به همراه یک شطرنج باز روسی در جایگاه چهاردهم زنان جهان قرار گرفت. این افتخار در حالیکسب شد که سال گذشته برخی از رسانه‌ها از احتمال مهاجرت این شطرنج‌باز از ایران خبر دادند.  

نفر نخست شطرنج زنان ایران روز یکشنبه ضمن تکذیب این ادعا اظهار داشت:‌ تمام شایعات مربوط به رفتنم از ایران غلط است. سال گذشته پس از مسابقات جهانی روسیه از تیم ملی خداحافظی کردم اما خداحافظی‌ام به خاطر مشکلی بود که با مدیریت پیشین داشتم و با رفتن آنان، دوباره با افتخار در خدمت تیم ملی ایران هستم و منتظرم تا با شروع مسابقات، بار دیگر در میز مسابقه حاضر شوم.  

وی با اشاره به ریتینگ جدید خود اظهار داشت: به صورت مشترک در جایگاه چهاردهم زنان جهان قرار گرفتم و این بهترین ریتینگ من است اما سقف آرزوهایم نیست بلکه به دنبال آن هستم که در جمع 10 نفر برتر قرار گیرم. البته در این راه هم نیاز به تلاش بیشتر دارم و هم باید از دانش مربیان روز دنیا بهره گیرم. امیدوارم وزارت ورزش و جوانان به همراه فدراسیون شطرنج بتوانند این مهم را محقق کنند.  

این ملی‌پوش شطرنج همچنین گذری بر انتخابات فدراسیون شطرنج زد و گفت: لیگ و انتخابات فدراسیون تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و فعلا مدیریت آن بلاتکلیف است. امیدوارم هر چه زودتر انتخابات برگزار شود تا شاهد ثبات در راس فدراسیون باشیم. البته در این مدت  «فرهاد نیکوخصال» به عنوان سرپرست زحمات زیادی کشید و کارهای فدراسیون را به نحو احسن انجام داد.  

نفر نخست ریتینگ زنان ایران با اشاره به بدقولی‌های برخی از باشگاه‌های ایران تصریح کرد: گلایه زیادی از شیوه برخورد باشگاه‌ها با ورزشکاران دارم. متاسفانه برخی از این باشگاه‌ها به وعده خود عمل نکردند و من نیز به این خاطر رغبتی برای حضور در لیگ ایران ندارم. امیدوارم آنان نیز تغییر نگرش دهند تا بتوانیم در مسابقات لیگ برتر شطرنج شرکت کنیم.  

دارنده مدال نقره مسابقات جهانی روسیه در پایان گفت: من 2 سال پیش در مسابقات سریع و برق آسای روسیه 2 مدال نقره و یک طلا کسب کردم که یک نتیجه بی‌نظیر و فوق‌العاده به شمار می رفت. امسال نیز قرار بود در این مسابقات شرکت کنم که برگزاری آن به خاطر شیوع و فراگیری ویروس کرونا به تعویق افتاد.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید