عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید ریاض اکنون به دنبال آن است تا روابط با رژیم صهیونیستی را عادی‌سازی کند.

عربستان گزینه بعدی رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خانه ملت، ضمن انتقاد از ادعاهای اخیر پادشاه عربستان که ایران را عامل بی‌ثبات کننده منطقه دانسته است، گفت: ملک سلمان شرایط جسمی و روحی مناسبی نداشته و ادعاهای او نیز متأثر از جریاناتی است که سرنخ آن به صهیونیست ها و آمریکایی ها می رسد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: پادشاه عربستان هر آنچه بر او دیکته شود اعلام می کند و از آنجایی که شرایط مناسبی ندارد نمی‌تواند به درستی تصمیم گرفته و آن را بیان کند.

وی در ادامه عربستان را عامل اصلی جنگ یمن دانست و افزود: تصور عربستان بر این بود که با آغاز جنگ یمن می تواند جای پای خود در منطقه را سفت کند اما هیچ کشوری حاضر به حضور در ناتوی عربی مد نظر آنها نشد.

مالکی همچنین به تأثیر انتخابات آمریکا بر سیاست خارجی عربستان اشاره و عنوان کرد: سعودی ها با تغییر دولت در آمریکا ضربه سنگینی خورده اند چرا که بسیار از ترامپ حمایت کرده و هزینه سنگین مادی و معنوی داده اند لذا اکنون که اتاق فکر سعودی ها با روی کار آمدن بایدن به هم ریخته و رئیس جمهور جدید نیز روی خوشی به آنها نشان نداده، سعی دارند جای پای خویش را محکم کنند.

وی همچنین درباره ادعای دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه تأکید کرد: حضور سعودی در تصمیم گیری های بسیاری از کشورها اعم از امارات و بحرین به وضوح مشهود است اما تلاش دارند با فرافکنی دخالت ها را متوجه ایران کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان حمایت پادشاه عربستان از فلسطین به پایتختی قدس شرقی را یک گزاف دانست و خاطرنشان کرد: بی شک کشور بعدی که روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی می کند، عربستان سعودی خواهد بود و چنانچه ترامپ رئیس جمهور می‌شد این اعلام به سرعت انجام می گرفت اما به دلیل تغییرات در آمریکا، منتظر هماهنگی با تیم جدید کاخ سفید هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید