دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ روز گذشته پنجشنبه وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد.

تمدید یکساله «وضعیت اضطرار ملی» آمریکا در مقابل ایران

به گزارش سلام نو به نقل از جوان آنلاین، دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ امروز پنجشنبه وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد.

این بیانیه یادآوری کرده رئیس‌جمهور وقت آمریکا در تاریخ ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ با صدور فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ در قبال ایران وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «روابط ما با ایران هنوز عادی نشده و روند اجرای توافقات مورخ ۱۹ ژانویه ۱۹۸۱ با این کشور ادامه دارند. به این دلیل، وضعیت اضطرار ملی اعلام‌شده در تاریخ ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ و تدابیر اتخاذشده در آن روز برای رسیدگی به آن وضعیت اضطراری باید تا  بعد از ۱۴ نوامبر ۲۰۱۹ ادامه پیدا کند.»

 کاخ سفید در این بیانیه تأکید کرده وضعیت اضطراری فعلی که به موجب فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ علیه ایران اعمال شده با وضعیت اضطراری دیگری که ذیل فرمان شماره ۱۲۹۵۷ و از تاریخ ۱۵ مارس ۱۹۹۵ اعمال شده تفاوت دارد.

«جیمی کارتر»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ را روز ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹، ده روز بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران صادر کرد. این فرمان خواستار توقیف دارایی‌های حکومت ایران در خاک آمریکا است. 

دیگر فرمان اجرایی (شماره ۱۲۹۵۷) از ۱۵ مارس ۱۹۹۵ توسط دولت «بیل کلینتون» برای منع برخی معاملات مربوط به توسعه نفتی ایران صادر شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید