رهبران ۳ کشور ژاپن، کره جنوبی و استرالیا در تماس‌های تلفنی با جو بایدن رایزنی و گفت و گو کردند.

تاکید بایدن بر اتحاد آمریکا با رهبران ژاپن، کره جنوبی و استرالیا

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، این سه متحد کلیدی آسیایی- یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن، مون جائه-این رئیس جمهور کره جنوبی، و اسکات ماریسون نخست‌وزیر استرالیا- در به رسمیت شناختن رقیب دموکرات پیروزی انتخابات ۳ نوامبر در برابر دونالد ترامپ که تاکنون از تسلیم شدن خودداری کرده، به دیگر رهبران جهانی پیوستند.

پیروزی پیش‌بینی شده بایدن با پیش‌زمینه قاطعیت فزاینده نظامی و اقتصادی چین در منطقه و بعد از سال‌ها روابط گاهاً آشفته بین متحدان آسیایی و آمریکا با وجود ترامپ و بر سر مسائلی نظیر تجارت، دفاع و محیط‌زیست رخ می‌دهد.

بنا بر اعلام دفتر بایدن، تمام طرفین عزم خود برای تقویت روابط دوجانبه و همچنین مقابله با مسائل جهانی نظیر همه‌گیری کرونا و تغییرات آب‌وهوایی را ابراز داشتند.

سوگا گفت که تلفنی با بایدن صحبت کرده و اهمیت روابط دوجانبه را مورد تأیید قرار داده است.

سوگا در اظهارات جداگانه‌ای در دفتر نخست‌وزیری ژاپن به خبرنگاران گفت: رئیس جمهور منتخب، بایدن گفته است که به تقویت اتحاد آمریکا و ژاپن و همکاری با یکدیگر در دستیابی به هند و اقیانوس آرام آزاد و باز، چشم امید دوخته است.

تا به حال بسیاری از رهبران کشورهای جهان شامل انگلیس، فرانسه و آلمان در کنار دیگران، پیروزی بایدن را به او تبریک گفته‌اند در حالی که چین و روسیه تاکنون از این امر امتناع کرده‌اند.
به گفته "کانگ مین سئوگ"، سخنگوی رئیس جمهور کره جنوبی، بایدن در صحبت با مون، تعهد آمریکا به دفاع از کره جنوبی را مورد تأیید مجدد قرار داد و بر این متحد آسیایی تحت عنوان "محور امنیت و شکوفایی منطقه هند و اقیانوس آرام" تأکید کرد.

کانگ در جلسه‌ای خاطرنشان کرد: رئیس جمهور مون خواستار همکاری نزدیک برای توسعه آینده‌نگرانه اتحاد دوجانبه، و خلع سلاح و صلح در شبه‌جزیره کره شده است. بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده هم گفت برای حل مسئله هسته‌ای کره شمالی، از نزدیک همکاری خواهد کرد.

موریسون استرالیا نیز گفت که با بایدن در مورد فناوری کاهش انتشار صحبت کرده، اگرچه هدف انتشار خالص صفر تا سال ۲۰۵۰ مورد بحث قرار نگرفته است.

وی به خبرنگاران در کانبرا گفت: با رئیس جمهور منتخب آمریکا، شباهت بین اظهارات رئیس جمهور منتخب و سیاست‌های مروبط به فناوری‌های کاهش انتشار را که نیاز است به آن دست یابیم، مطرح کردم و امیدواریم بر روی این مسائل کار کنیم.

مون و سوگا هر دو گفتند که با تنظیم جلساتی با رئیس جمهور ایالات متحده، بلافاصله بعد از مراسم تحلیفش در ماه ژانویه موافق هستند.

بایدن همچنین با چالش مدیریت اختلافات سیاسی و اقتصادی حل نشده بین کره جنوبی و ژاپن- که اشتراک‌گذاری اطلاعات نظامی را تهدید کرده و تلاش‌های آمریکا برای مقابله با چین را پیچیده می‌کند- روبه‌روست.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید