به گفته یک رسانه عرب زبان، نخست‌وزیر عراق به احتمال زیاد در ماه میلادی جاری به کشورهای عربستان و کویت سفر خواهد کرد.

«مصطفی الکاظمی» در آستانه سفر به کویت و عربستان

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق قرار است به زودی به کشورهای کویت و عربستان سفر کند. به احتمال زیاد سفر الکاظمی به کشورهای مذکور در نیمه دوم ماه جاری میلادی انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، وی قصد دارد در جریان سفر خود به کویت و عربستان با سران ارشد این کشورها در خصوص پروژه‌های سرمایه گذاری در عراق بحث و تبادل نظر کند. این درحالی است که الکاظمی پیشتر به شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس و آلمان سفر کرده است.

سفر الکاظمی به عربستان در حالی انجام می‌شود که وی به شدت به دلیل واگذاری برخی زمین‌ها در عراق به سعودی‌ها به بهانه پروژه‌های سرمایه گذاری، مورد انتقاد قرار گرفته است. در همین راستا، «نعیم العبودی» نماینده پارلمان عراق گفته بود: علت واگذاری زمین‌ها به عربستان مبهم است. ریاض به بهانه سرمایه گذاری به دنبال تسلط بر خاک عراق است.

ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به ماهیت سرمایه گذاری عربستان سعودی در عراق هشدار داد و آن را راهی برای استعمار توصیف کرد. در این بیانیه از مقامات مسئول عراقی خواسته شده است که مانع پروژه واگذاری زمین‌هایی برای سرمایه گذاری به سعودی‌ها در کربلا، مثنی و نجف گرفته شود و تاکید شده است که این اقدام پیامدهای خطرناکی برای امنیت و حاکمیت عراق خواهد داشت و به ذخایر راهبردی آب‌های زیرزمینی عراق نیز آسیب می‌زند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید