اداره غذا و داروی ایالات متحده کارآیی ساعت اپل برای مقابله با کابوس‌های شبانه تأیید کرده است.

ساعت اپل به کمک کابوس‌های شبانه آمد!

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از انگجت نوشت: اداره غذا و داروی ایالات متحده تأیید کرده که اپلیکیشن نایت ویر ساعت اپل می‌تواند به مبتلایان با مشکل یادشده کمک کند تا شب‌ها خواب راحت تری داشته باشند. این اپلیکیشن به طور ویژه برای افرادی طراحی شده که با یک بیماری حاد روانی موسوم به اختلال اضطراب پس از سانحه دست به گریبان هستند.

بیماری یادشده معمولاً پس از مشاهده، تجربهٔ مستقیم یا شنیدن یک عامل استرس‌زا و آسیب‌زای شدید روی می‌دهد. بیمار نسبت به این تجربه‌ها احساس ترس و درماندگی می‌کند، اغلب رفتارهای آشفته و حاکی از بی‌قراری بروز می‌دهد و مدام تلاش می‌کند از یادآوری رویداد و سانحه اجتناب کند. حوادثی همچون سوءاستفاده جنسی، تصادف، سوانح طبیعی مانند زلزله، جنگ و غیره می‌تواند موجب وقوع این بیماری روانی شود.

اپلیکیشن یادشده با بررسی حرکات فرد و نیز داده‌های ضربان قلب او، شخص بیمار را در زمان آغاز کابوس تا حدی بیمار می‌کند. این کار از طریق ایجاد حالت لرزش بر روی مچ دست بیمار انجام می‌شود و هشیاری نسبی فرد در زمان آغاز کابوس باعث می‌شود تا این روند متوقف شده و فرد بتواند به شرایط عادی بازگردد.

اپل تاکید کرده که استفاده از این اپلیکیشن راه حل نهایی برای بیماری اختلال اضطراب پس از حادثه نیست و باید در کنار روش‌های درمانی دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. البته لرزش‌های ناشی از استفاده از اپلیکیشن یادشده خطری برای سلامت افراد ندارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید