۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 55190879

نباید این جناح بندی در داخل کشور راه بیافتد که عده‌ای طرفدار ترامپ و عده‌ای طرفدار بایدن باشند چون دموکرات‌ها به مراتب عملکرد بدتری در حفظ هژمونی آمریکا بر کشورها داشتند. شما نگاه کنید موضع بین المللی ترامپ و بایدن فرقی ندارد و هر دو صراحتا بر حفظ برتری اسرائیل تاکید دارند و اگر ما در زمینه خاصی از اسرائیل جلو بیافتیم با آن برخورد می‌کنند، چنان چه امروز نیز چنین کاری می‌کنند.

دموکرات‌ها در عوام فریبی دست‌کمی از جمهوری‌خواهان ندارند / بایدن هم متعهد به حفظ برتری اسرائیل در منطقه است

سلام نو - سرویس سیاسی: انتخابات آمریکا در حالی به مراحل پایانی خود می‌رسد که این بار بازتابی متفاوت‌تر از همیشه در بین رسانه‌ها و مردم ایران داشت و برای نخستین بار بحث این مطرح شد که کدام گزینه رئیس جمهور بهتری برای ایران خواهد بود؟

اهمیت انتخابات آمریکا غیرقابل انکار است اما در این دوره از انتخابات بخشی از رسانه‌ها به وضوح درباره مزایا و معایب گزینه‌ها برای ایران سخن می‌گفتند تا جایی که بخشی از رسانه‌های اصلاح‌طلب به جانبداری از بایدن متهم شدند.

در روز انتخابات نیز عبدالرضا داوری، فعال رسانه‌ای نزدیک به احمدی‌نژاد، به صراحت از ترامپ حمایت کرد و حتی در حمایت از او با بی بی سی فارسی مصاحبه کرد و او را گزینه مطلوب ایران دانست و حتی استدلال کرد به دلیل این که او هژمونی آمریکا را شکسته گزینه مطلوب رهبری است.

عباس سلیمی نمین، روزنامه‌گار و تحلیلگر اصولگرا در گفت‌وگو با سلام نو هر دو این رویکردها را نقد می‌کند و می‌گوید: به نظرم ما نباید شان ملت خود با این فرهنگ غنی را در حد طرفداری از جو بایدن و دونالد ترامپ پایین بیاوریم.

وی با اشاره به مصداق‌های این رفتار ادامه داد: متاسفانه برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب خودشان را در این زمینه خرج کردند و این اصلا درست نیست.

سلیمی نمین افزود: در آن طرف هم رای و نظر آقای داوری غیرقابل اعتنا است، چون خود آقای احمدی‌نژاد چندان مهم نیست چه برسد به آقای داوری که مشاور ایشان است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب به کرات انزجار خود را از ترامپ اعلام کردند و رهبری بارها گفته‌اند تا او سر قدرت باشد ما با آمریکا ارتباط برقرار نمی‌کنیم و حضور شخصی مثل ترامپ بر مسند قدرت آمریکا را نزول شان بشری دانستند. این که به چنین گزاره‌ای بپردازیم آسمان و رسیمان بافتن است، آن هم به پشتوانه استدلالی چنین سست.

وی ادامه داد: قطعا ترامپ به عنوان کسی که اسوه ملت ایران، قاسم سلیمانی را به شهادت رساند مورد پسند ملت ایران نیست و حتی ترامپ هم خودش اعلام کرد که ایران علیه من اخلال کرده است.

سلیمی‌نمین با اشاره به این که بایدن هم خود را متعهد به حفظ برتری اسرائیل در منطقه می‌داند گفت: ما از چنین آدمی دفاع کنیم که می‌گوید تمام کشورهای منطقه از جمله ایران باید زیر سلطه اسرائیل باشند؟ چرا باید از پیروزی چنین شخصی خوشحال باشیم؟

وی ادامه داد: نباید این جناح بندی در داخل کشور راه بیافتد که عده‌ای طرفدار ترامپ و عده‌ای طرفدار بایدن باشند چون دموکرات‌ها به مراتب عملکرد بدتری در حفظ هژمونی آمریکا بر کشورها داشتند. شما نگاه کنید موضع بین المللی ترامپ و بایدن فرقی ندارد و هر دو صراحتا بر حفظ برتری اسرائیل تاکید دارند و اگر ما در زمینه خاصی از اسرائیل جلو بیافتیم با آن برخورد می‌کنند، چنان چه امروز نیز چنین کاری می‌کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: دموکرات‌ها در عوام فرایبی دست کمی از ترامپ ندارند و در زمینه فریب ملت‌ها بسیار پیچیده‌تر عمل می‌کنند و خود را طرفدار دموکراسی می‌نامند در حالی که هیچ تعهدی به دموکراسی و اصول اخلاقی ندارند. چه کسی اولین بی اعتنایی اخلاقی به برجام را کرد؟ اولین تحریم‌ها در دوران خود اوباما شکل گرفت و او از نظر اخلاقی به برجام پایبند نبود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید