سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان از طرف فدراسیون جهانی والیبال به عنوان بهترین بازیکن هفته در والیبال جهان معرفی شد.

ملی پوش والیبال ایران بهترین بازیکن جهان شد

به گزارش سلام نو به نقل از خبر ورزشی، فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) با انتشار گزارشی در سایت رسمی خود، همانند هفته های گذشته یک بازیکن را به عنوان بازیکن هفته انتخاب کرده است که این بار کاپیتان سعید معروف ستاره و پاسور تیم ملی ایران را به عنوان بهترین بازیکن جهان معرفی کرده است.

فدراسیون جهانی والیبال با اشاره به اینکه سعید معروف طی یک دهه اخیر یکی از بهترین بازیکنان آسیا و جهان بوده، نوشت: "معروف تیم ملی ایران را در میادین مختلف به موفقیت رسانده است. او از خانواده‌ای شدیدا والیبالی پا به عرصه این رشته گذاشت و اکنون ۳۵ سال سن دارد. معروف با تیم زیر ۱۹ سال ایران در قهرمانی آسیا ۲۰۰۳ به مدال نقره و یک سال بعد در رقابت‌های زیر ۲۰ سال آسیا، بار دیگر صاحب مدال نقره شد.

ستاه تیم ملی ایران سال ۲۰۰۴ در رقابت‌های زیر ۱۹ سال جهان به مدال برنز رسید و از سال ۲۰۰۵ در تیم ملی بزرگسالان ایران حضور یافت. او بخشی از تیمی است که در کاپ آسیایی (AVC Cup) سال‌ ۲۰۰۸ (تایلند) و ۲۰۱۰ (تهران) موفق به کسب مدال طلا شد. او در رقابت‌های قهرمانی آسیای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ نیز با ایران به مدال طلا رسید. طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ نیز در کارنامه او دیده می شود. معروف کمک کرد تا تیم ملی والیبال ایران در جام بین قاره ای سال ۲۰۱۷ در کشور ژاپن، به مدال برنز دست پیدا کند.

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران پس از سال‌ها حضور در لیگ داخلی، برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ برای مدت نیم‌ فصل به تیم پرقدرت زنیت کازان پیوست و با این تیم، قهرمان سوپرلیگ روسیه شد تا مدال ارزشمند لیگ قهرمانان والیبال اروپا را به گردن بیاویزد. سپس به مدت سه سال به ایران بازگشت و پس از آن به تیم ایتالیایی "سیه‌نا" پیوست که تنها فصل حضور این تیم در لیگ سری‌آ ایتالیا بود. پس از آنکه "سیه‌نا" در فصل ۱۹-۲۰۱۸ به دسته دوم ایتالیا سقوط کرد، سعید معروف به "بایک موتور" چین پیوست."

ستاره تیم ملی ایران در حال حاضر عضو هیچ باشگاهی نیست. پیش از این FIVB میلاد عبادیپور را نیز به عنوان بهترین بازیکن انتخاب کرده بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید