خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه گفت دکتر ظریف فردا برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور بولیوی به امریکای لاتین خواهند رفت و پس از آن هم به کوبا و ونزوئلا سفر می کند.

وزیر امور خارجه به آمریکای لاتین می رود

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه در مقدمه نشست خبری خود گفت: فردا ایام الله سیزده آبان است و سیزده آبان در تقویم ایران یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده؛ تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان، کشتار دانش آموزان در ۱۳ آبان که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی عنوان این سه واقعه تاریخی است

او ادامه داد: میزان خصومت آمریکا نشان دهنده این است که تا چه حد واشنگتن لجوجانه بر سیاست های غلط خود پافشاری می کند و تا سلطه گر هست ایستادن در مقابل او هست. در ۶ آبان سفر عراقچی به منطقه را داشتیم که برای پیگیری طرح صلح ایران در منطقه بود. 

خطیب زاده مطرح کرد: ۳۰ مهر گفت وگوی تلفنی ظریف به رییس جمهوری بولیوی را داشتیم. ۲۹ مهرماه سخنرای ظریف در شورای امنیت بود

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: ظریف فردا عازم سفری به امریکای لاتین خواهد شد به منظور شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور بولیوی و بعد هم سفر به کوبا و ونزوئلا را در برنامه های خود دارد. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید