محمد نصیری، سخنگوی هلال احمر گفت: توزیع انسولین براساس سهمیه ما از دانشگاه‌های علوم پزشکی است و ما یکی از بازوان وزارت بهداشت در توزیع انسولین هستیم.

هلال احمر: درخواست افزایش سهمیه انسولین داریم

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، محمد نصیری صبح امروز در چهارمین نشست خبری خود گفت: در دوران شیوع کرونا میزان مشارکت‌های مردمی به جمعیت هلال احمر طی ۸ ماه شیوع کرونا به رقم ۱۶۲ میلیارد تومان بوده است. از این رقم ۶۱ میلیارد کمک نقدی بوده است. از این کمک‌های نقدی نیز ۳۵ میلیارد تومان برای معیشت و توزیع بیش از ۲۴۰ هزار بسته غذایی، ۱۴ میلیارد تومان برای تهیه اقلام بهداشتی در زمینه انجام غربالگری‌ها کمک به مناطق محروم، تجهیز بیمارستان‌ها و غیره مصرف شده و ۱۰ میلیارد آن در حساب هلال احمر باقی است.

وی افزود: در موضوع آمران سلامت نیز ۱.۵ میلیارد تومان اقلام بهداشتی از محل کمک‌های نقدی تامین شده است. این طرح با مشارکت ۱۳ هزار داوطلب، کمک سازمان جوانان و ۷۹ خیریه و گروه مردمی در حال انجام است. نگاه ما این بود که بعد از سخنان مقام معظم رهبری هلال احمر باید ورود جدی پیدا کند و این موضوع انجام شد.

نصیری درباره نذر آب نیز عنوان کرد: طرح نذر آب ۳ نیز امسال در ۴ استان انجام شد و مجموع کمک‌های مردمی به ۱۱ میلیارد تومان رسید که در حوزه معیشت، تامین مخازن آبرسانی و امور درمانی مصرف شده است توزیع ۱۲ هزار بسته بهداشتی، ۵ هزار سید غذایی و ۲۷۳ تانکر آب نیز در این طرح مصرف شده است.

نصیری خبر داد: توزیع ۸۰ هزار بسته معیشتی نیز از امروز در سراسر کشور آغاز خواهد شد و مجموعاً ۲۴ میلیارد تومان برای تهیه آنها هزینه شده است امروز نیز این بسته‌ها در قم به تعداد بیش از ۲ هزار بسته توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مناطقی که پروتکل‌های بهداشتی به بهترین شکل رعایت شد مراسم مذهبی محرم بود. ما نیز در ۳۸۱ شعبه نیز در قالب ۷۴۶۳ تیم به هیئت‌های مذهبی ایام محرم نیز خدمت رسانی کردیم.

وی درباره سازمان امداد و نجات تصریح کرد: ۲۲۵۱ ماموریت امدادی طی ماه گذشته انجام شده و ۴۴ درصد تعداد ماموریت‌های نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. این امر نشان دهنده کاهش حجم سفرها است. ۱۹ درصد افزایش ماموریت‌های کوهستان را نیز داشته‌ایم که بیشترین عملیات‌ها نیز در تهران بوده است. در کل عملیات‌ها نیز بیشترین موارد مربوط به اصفهان گلستان و مازندران بوده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره انسولین نیز توضیح داد: هلال احمر به عنوان یکی از بازوان وزارت بهداشت در توزیع انسولین محسوب می‌شود و توزیع ما براساس سهمیه ما از دانشگاه‌های علوم پزشکی است. روز گذشته رئیس سازمان تدارکات پزشکی به بنده اعلام کرد که میزان اختصاص انسولین به داروخانه‌های هلال احمر با قبل از این دوران کمبود هیچ تغییری نکرده است البته ما درخواست افزایش سهمیه را دادیم و امیدوارم عملی شود.

وی افزود: هلال‌احمر ترکیه اولین مجموعه کمک کننده به ما در سیل شمال کشور بود ما نیز در پاسخ به این مهربانی و براساس رسالت‌های هلال‌احمر اعلام آمادگی برای کمک کردیم اما تا این لحظه درخواستی نشده است.

نصیری ابراز داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای ۵۴ هزار نفر در خانه‌های هلال و آموزش ۲۲ هزار سرباز نیز انجام شده است. یکی از ظرفیت‌های کرونا نیز فضای مجازی است که برای ۷۲ هزار نفر در فضای مجازی دوره آموزش مقابله با بحران برگزار شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص احکام علی اصغر پیوندی رئیس سابق این جمعیت تصریح کرد: موضوع آقای پیوندی ارتباطی با هلال احمر ندارد و ما در حال حاضر مشغول ارائه خدمات خود هستیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید