وزیر آموزش‌و پرورش راه‌اندازی شبکه شاد را یکی از بزرگ‌ترین نمادهای توفیق ایران در پدافند غیرعامل دانست و تاکید کرد که همه باید تلاش کنیم تا شبکه شاد بتواند خود را با شرایط روز آموزش کشور وفق دهد.

وزیر آموزش و پرورش: شبکه شاد یکی از بزرگ‌ترین توفیقات پدافند غیرعامل است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  وزیر آموزش‌و پرورش بابیان اینکه در مواجهه با ویروس کرونا توانستیم از آموزش کشور محافظت کنیم،گفت: یکی از بزرگ‌ترین نمادهای توفیق ایران در پدافند غیرعامل، راه‌اندازی شبکه شاد است.

به گزارش روز شنبه وزارت آموزش ‌و پرورش، محسن حاجی میرزایی در نشست شورای معاونان که با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار و از طریق شبکه شاد منتشر می شد، اظهار داشت: باید تمام راه‌های نفوذ را با روش‌هایی که از پدافند غیرعامل می‌آموزیم، از بین ببریم تا در مسیر دفاع از خود، جامعه و کشور موفق شویم.

وی در این ویدئو کنفرانس که در وزارتخانه اش برگزار و منتشر شد با اشاره به اینکه تهاجم دشمنان به دو صورت عینی و غیر عینی صورت می‌گیرد، گفت: صورت‌های مختلفی از تهاجم دشمن در کشور وجود دارد که باید به آن فکر کنیم و خود را تجهیز کنیم. هر دفاعی از ذهن شروع می‌شود و اگر بخواهیم دفاع خوبی داشته باشیم، ابتدا باید نحوه و چگونگی دفاع را در ذهن پرورش دهیم و قطعاً یکی از مأموریت‌های آموزش‌وپرورش این است که بتواند انسان‌ها را برای آینده آماده کند که یکی از راه‌های دفاع از کشور و آینده آن است.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های اصلی پدافند غیرعامل، استمرار خدمات ضروری در هر شرایطی است و یکی از بزرگ‌ترین توفیقات پدافند غیرعامل در ایران شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) است، شاد در کوتاه‌ترین زمان بعد از کرونا و درزمانی که آموزش در حال تعطیلی بود، به وجود آمد. این یعنی توانستیم در مواجه با پدیده‌ای که جامعه را به مخاطره انداخته و باعث ایجاد اشکال درروند عادی فرایندها و فعالیت‌ها شده است، از آموزش کشور محافظت کنیم.

حاجی میرزایی آموزش‌های غیرنظامی به دانش آموزان برای محافظت از خودشان را شکلی از آموزش پدافند غیرعامل دانست و افزود: بهترین راه‌حل در برخورد با مشکلات این است که به فرزندانمان بیاموزیم چطور از خود مراقبت کنند، ما نمی‌توانیم همواره آن‌ها را از فعالیت‌های مختلف به علت خطراتی که با آن مواجه می‌شوند، بازداریم بلکه باید راه درست مواجه‌شدن با خطر را به آنان بیاموزیم.

وی گفت: اگر یکی از وجوه پدافند غیرعامل را کاهش آسیب‌پذیری ملی بدانیم، معلمان ما با ابتکار و خلاقیت توانستند آسیب‌پذیری جامعه را در برابر آموزش کاهش دهند و تلاش کردند آموزش در هیچ حالتی تعطیل نشود و صدمه نبیند تا در شرایط جدید دنیا که همه درگیر ویروس کرونا شده‌اند، دانش آموزان آسیب نبیند.

وزیر آموزش‌وپرورش شبکه شاد را یک راهبرد ملی دانست و تصریح کرد: شاد یک پلتفرم و سکوی داخلی است که باگذشت زمان ‌برتوانمندی‌های آن افزوده و از نواقص آن کاسته می‌شود، همه باید تلاش کنیم تا شبکه شاد بتواند خود را با شرایط روز آموزش کشور وفق دهد و اندک نواقص آن رفع شود.

به گزارش ایرنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با توجه به خلاءهای آموزش از راه دور برای دانش آموزان، از همان هفته های ابتدایی تعطیلی مدارس، از ایجاد یک شبکه اجتماعی دانش آموزی مستقل برای آموزش مجازی دانش آموزان خبر داد که این وعده تقریبا یک ماه بعد در فروردین ۹۹ با راه‌اندازی شبکه شاد محقق شد.

راه اندازی و ایجاد شبکه شاد را می توان یکی از مهم‌ترین اقداماتی دانست که جامعه آموزش و پرورش را در خود جای داده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید