کریم اکبری مبارکه بازیگر فقید سینما و تلویزیون پنجشنبه هشت آبان ۱۳۹۹ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به دیار باقی شتافت.

کریم اکبری مبارکه رهسپار خانه ابدی شد + عکس

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، مراسم تشییع پیکر کریم اکبری مبارکه، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و از اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت، امروز، شنبه دهم آبان برگزار شد.

این مراسم با حضور خانواده آن مرحوم، نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و سیدعباس عظیمی، مدیرعامل مجموعه فرهنگی برج آزادی و همچنین جمعی از هنرمندان، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا، سیدعباس عظیمی به سخنرانی پرداخت و از جانب داریوش ارجمند، هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: «استاد ارجمند گفتند ما دو سال در سریال امام علی مثل دوست و برادر در کنار هم بودیم و هیچ‌گاه آن لحظات را نمی‌توانند فراموش کنند. در آن سریال، زنده‌یاد اکبری، بارها آرزو کرد با حضرت علی (ع) محشور شود. »

این مدیر فرهنگی سپس افزود: «در مسائل مشکلاتی که مربوط به هنرمندان پیشکسوت بود، هرگاه درخواستی از ایشان داشتیم، حتی اگر در صحنه فیلم یا تئاتری بودند، حتی با همان گریم می‌آمدند و ما را همراهی می‌کردند. ایشان خیلی عزیز بودند و در چهره‌شان مهربانی موج می‌زد. برای خانواده گرامی ایشان آرزوی سلامتی و صبر به این مصیبت را دارم.»

سپس نیکنام  حسینی‌پور ، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به سخنرانی پرداخت و ضمن عرض سلام و ادب خدمت جمع حاضر و تسلیت به همه جامعه فرهنگی و هنری به خصوص خانواده این عزیز گفت: «همه ما و مردم ایران با خاطرات ایشان زندگی می‌کنیم. غرض نقشی است که در زندگی از ما باز می‌ماند و ایشان بسیار برای ما خاطره ایجاد کرده است. دعا می‌کنیم در این شرایط شیوع کرونا، همه هنرمندان ما سالم باشند و تقاضا داریم که حتماً فیلمسازها، کارگردانان و تهیه‌کنندگان عزیز در این شرایط، تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا عزیز دیگری از دست ندهیم.»

وی افزود: «این سرمایه‌های بزرگ کشور به همین راحتی به دست نیامده‌اند. این بزرگان تجربه‌های گران‌سنگی دارند که باید حفظ شوند و این‌که به صورت ناگهانی از میان ما بروند، برای جامعه هنر ایران بسیار سنگین خواهد بود.»

حسینی‌پور در ادامه گفت: «دعا می‌کنیم ویروس کرونا هرچه سریع‌تر نه فقط از جامعه ایران، بلکه از جامعه‌ جهانی رخت بربندد.»

وی در پایان سخنانش با آرزوی صحت و سلامت برای خانواده این هنرمند گفت: «کریم اکبری مبارکه،  فقط هنرمند نبود، بلکه یک انسان کامل و خانواده‌دوست بودند.»

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید