نیوتن فیزیک دان، ریاضی دان، ستاره شناس، فیلسوف انگلیسی، در دستخطی پایان دنیا را پیش بینی کرده است.

نیوتن پایان دنیا را پیش بینی کرده است

به گزارش سلام نو به نقل از برنا​؛ دانشمندان و نظریه پردازان بسیاری در مورد پیش بینی آخر دنیا و سال و زمانی که زندگی روی کره زمین به پایان خواهد رسید بحث و گفتگو کرده اند که دستخط منتشر شده از نیوتون بخشی از آن را در بر می گیرد .نیوتن نظریات مهمی در باره جهان و هستی ارائه داده و پایان جهان را پیش بینی کرده است. در دستخطی که منسوب به اسحاق نیوتن است، وی پایان دنیا را پیش بینی کرده است.

ایزاک (اسحاق) نیوتن (Isaac Newton) ‌متولد چهارم ژانویه 1643 و مرگ در 31 مارس 1727 فیزیک دان، ریاضی دان، ستاره شناس، فیلسوف انگلیسی بوده است.

وی در سال 1687 میلادی در سن 44 سالگی، شاهکار خود «اصول ریاضی فلسفه طبیعی» را به نگارش درآورد. در این کتاب او مفهوم گرانش عمومی را مطرح ساخت و با تشریح قوانین حرکت اجسام، علم مکانیک کلاسیک را پایه گذاشت.

از دیگر کارهای مهم او بنیان گذاری حساب دیفرانسیل و انتگرال است.

نام نیوتن با انقلاب علمی در اروپا و ارتقای نظریه خورشید-مرکزی پیوند خورده است. او نخستین کسی است که قواعد طبیعی حاکم بر گردش های زمینی و آسمانی را کشف کرد.

او همچنین توانست برای اثبات قانون های حرکت سیاره های کپلر برهان های ریاضی بیابد. در جهت بسط قوانین نامبرده، او این جستار را مطرح کرد که مدار اجرام آسمانی مانند ستارگان دنباله دار، لزوماً بیضوی نیست بلکه می تواند هذلولی یا شلجمی نیز باشد.

افزون بر این ها، نیوتن پس از آزمایش های دقیق دریافت که نور سفید ترکیبی از تمام رنگ های موجود در رنگین کمان است.

او فرضیه موجی هویگنس را درباره نور رد کرد. از دیدگاه نیوتن نور جریانی از ذرات است که از چشمه نور به بیرون فرستاده می شوند.

نیوتن نظریات مهمی در باره جهان و هستی ارائه داده و پایان جهان را پیش بینی کرده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید