توسل به نوشیدنی‌های گیاهی، یکی از راه های سریع و آسان برای درمان گلود درد در خانه است.

روش آسان و خانگی برای درمان گلو درد

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ به نقل از پایگاه «prevention»، گلودرد یکی از نشانه‌هایی دردآوری است که بسیاری از افراد در سراسر جهان با آن درگیر هستند و همین امر سبب می‌شود تا برخی به‌دنبال رهایی فوری از این احساس دردآور باشند؛ حال چه از طریق خوردن داروهای ضد التهابی باشد یا توسل به نوشیدنی‌های گیاهی که به نرم شدن گلو و رهایی از التهاب در مدت زمان کوتاه کمک می‌کند.

 وقتی شما گلودرد و سرفه دارید، نخستین چیزی که میل غریزی‌تان شما را ترغیب می‌کند که بخورید، به احتمال زیاد یک نوشیدنی گرم مانند یک فنجان بزرگ چای است. غریزه شما درست می‌گوید. «استفن پارودی» (Stephen Parodi) متخصص بیماری‌های عفونی می‌گوید: برخی چیزها تسکین موضعی درد هستند و برخی به تولید مخاط کمک می‌کنند. با این حال دکتر پارودی می‌گوید تحقیقات این مسأله را که یک نوع چای، مفیدتر از بقیه انواع دیگر برای علائم سرماخوردگی معمول یا آنفلوانزا هستند را تأیید نکرده است.

او می‌گوید: هیچ تحقیقات خاصی وجود ندارد که بیان کند یک نوع چای خاص و ترکیب خاصی برای درمان خانگی بهترین است و هر فرد به رویکردهای مختلفی پاسخ می‌دهد.

«لیزا مک دونالد» مالک کافه «TeaHaus» در شهر «آن آربور» در ایالت میشیگان آمریکا که زندگی حرفه‌ای اش را صرف یادگیری خواص چای کرده است، نظری متفاوت نسبت به دکتر پارودی دارد. او می‌گوید:این برای من مهم است که مردم بفهمند چای‌های سفید، سبز، اولانگ، زرد و سیاه همه یک گیاه هستند و بنابراین همه آن‌ها سالم‌اند. من شدیدا مردم را به نوشیدن چایی که از آن لذت می‌برند، تشویق می‌کنم، چرا که هیدراته ماندن (رساندن آب به بدن) و استفاده از فواید چای مهم است.

این بدان معناست که اگر شما تلاش فراوان می‌کنید که یک فنجان چای سبز بنوشید- در زمانی که می‌توانید به آسانی چند فنجان چای سیاه بخورید- شما ممکن است تمامی فرصت‌های نوشیدنی‌تان را در فصل سرماخوردگی و انفلوانزا از دست بدهید. پس چایی‌های زیر را امتحان کرده، به آن‌ها یک قاشق عسل اضافه کنید و ببینید کدام را بیشتر دوست دارید. قول می‌دهیم در مدت زمانی کوتاه گلودرد شما را آرام کند.

۱- چای ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان از گیاهی به نام «Glycyrrhiza glabra» سرچشمه می‌گیرد که ماده‌ای اساسی در طب سنتی چین محسوب می‌شود. در حالی که ممکن است شیرین بیان به عنوان یکی از بهترین مواد تسکین دهنده مشکلات گوارشی مانند سوزش سر معده شناخته شود، برپایه یک مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۵ از سوی آکادمی علوم پزشکی چین منتشر شد، به خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی شیرین بیان اشاره شده که می‌تواند در مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌هایی که باعث گلودردهای عفونی می‌شوند، کلیدی باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید