«خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا گفت: با توجه به برداشته شدن محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، می‌توانیم قانوناً از ایران سلاح بخریم.

ونزوئلا: می‌توانیم از طریق قانونی از ایران سلاح بخریم

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وزیر خارجه ونزوئلا با اشاره به پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران، گفت کشورش در صورت نیاز می‌تواند به صورت قانونی برای خرید تسلیحات از ایران اقدام کند.

«خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا گفت کشورش در صورت نیاز می‌تواند از طریق قانونی از ایران سلاح خریداری کند.

وی گفت کاراکاس به روابط همه‌جانبه با تهران در زمینه‌های مختلف مانند تجارت، انرژی، همکاری در زمینه کشاورزی و دامی، صنایع خودروسازی و نظامی که تاریخچه آن به دوران ریاست‌جمهوری «هوگو چاوز» بازمی‌گردد و در دوران ریاست‌جمهوری «نیکلاس مادورو» افزایش یافته، ادامه خواهد داد.

به گزارش رسانه ونزوئلایی، او در ادامه، با اشاره به برداشته شدن محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در روز یکشنبه ۲۷ مهر، گفت در زمینه همکاری‌های فنی نظامی، خرید سلاح از ایران کاملاً امکان‌پذیر است و افزود فعلاً مبادله‌ای میان دو کشور در این زمینه وجود ندارد اما این امکان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

«نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا هم روز چهارشنبه بار دیگر تأکید کرد که کشورش از ایران موشک نخریده است. او در عین حال گفت که خرید موشک از ایران «ایده بسیار خوبی» به نظر می‌رسد.

مادوروو با اشاره به ادعاهای چند وقت پیش رئیس‌جمهور کلمبیا که ونزوئلا را به خریداری موشک از ایران متهم کرده بود او را «عروسک خیمه‌شب‌بازی» دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده خواند. 

مادورو در بخش دیگری از سخنانش گفت روابط ونزوئلا با ایران بر روابط «برادرانه عمیق» استوار است و دو کشور سابقه ۲۰ سال روابط دیپلماتیک نزدیک و همکاری در زمینه‌های مختلف دارند.

پیش‌تر «الیوت آبرامز» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» خشم خود را از تعامل جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا ابراز کرد. آبرامز ضمن تهدید کاراکاس و تهران، گفت که ایالات متحده هرگونه تلاش احتمالی جمهوری اسلامی برای ارسال موشک به ونزوئلا را تاب نخواهد آورد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید