وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه بنزین ایران به مقصد ونزوئلا را مصادره و فروخته است.

ادعای آمریکا: یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه بنزین ایران را فروختیم!

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا،ایالات متحده اعلام کرد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه بنزین که ادعا می‌شود متعلق به ایران بوده است را بعد از مصادره، فروخته است.

وزارت دادگستری آمریکا با اذعان ضمنی به این‌که رویکردی مانند دزدان دریایی در پیش گرفته است، اعلام کرد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه محموله ایران به مقصد ونزوئلا را توقیف کرده و آن را فروخته است.

ادعا شده است که این محموله اوایل سال جاری میلادی با چهار نفت‌کش خارجی حمل می‌شد و دادگاه آمریکا در ماه آگوست حکم مصادره این سوخت را صادر کرد.

ادعای وزارت دادگستری آمریکا در خصوص این‌که این سوخت متعلق به ایران بوده و به مقصد ونزوئلا حمل می‌شد، در حالی مطرح می‌شود که «حجت‌الله سلطانی» سفیر تهران در ونزوئلا با رد این ادعا تاکید کرده است که نفت‌کش‌ها متعلق به ایران نبود.

«جان دمر» دستیار وزارت دادگستری و هماهنگ‌کننده امور امنیت ملی آمریکا در این خصوص مدعی شد: «با خرسندی عمیق می‌توانم اعلام کنم که ما قصد داریم درآمد حاصله از فروش این سوخت را دریافت کنیم و آن را پس از پایان رسیدگی به این پرونده به صندوق آمریکایی قربانیان تروریسم بدهیم که دولت حامی آن است».

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید