وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان از تلاش ایران برای میانجیگری در حل مسالمت آمیز مناقشه  قره باغ تشکر کرد.

استقبال جمهوری آذربایجان از پیشنهاد ایران برای حل مناقشه قره باغ

به گزارش ایرنا، جیهوان بایرام  اف " وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت : باکو از نقش و پیشنهاد ایران برای میانجیگری در حل مسالمت آمیز مناقشه  قره باغ قدردانی می کند.

 بایرام اف در گفت و گو با خبرگزاری " ریا نووستی " روسیه افزود : جمهوری اسلامی ایران بارها نشان داد که درصدد میانجیگری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه است و ما از این تلاش ها بسیار قدردانی می کنیم.

وی در عین حال تاکید کرد که همزمان، رایزنی‌هایی در قالب گروه  مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ نیز در جریان است.

  "  سید  عباس عراقچی " معاون  امور سیاسی وزارت امور خارجه روز گذشته ( چهارشنبه ) در قالب سفر منطقه ای و با هدف ارایه  طرح ابتکاری پیشنهادی کشورمان برای حل مسالمت ‌میز مناقشه قره باغ به باکو سفر کرد و در این سفر با "الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان  ، " جیهوان بایرام اف " وزیر امور خارجه و تنی چند از مقامات این کشور دیدار کرد .

  درگیری های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان  ششم مهر ماه گذشته آغاز شده و با وجود اعلام  سه بار آتش بس با  مساعدت میانجیگران بین المللی ، درگیری های شدید میان طزرفین  همچنان ادامه دارد .

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید