سایت آلمانی «بنیاد سیاسی سبز» معتقد است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ایجاد تنش در روابط با ایران مقصر است و سیاستی در پیش گرفته که به بن بست رسیده است.

ترامپ مسئول اصلی تنش در روابط ایران و آمریکاست

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تارنمای «بنیاد سیاسی سبز» نوشت: ترامپ نمی خواهد مسئولیت جنگی جدید در خاورمیانه را به ویژه همزمان با انتخابات در این کشور بپذیرد. در عین حال می خواهد نشان دهد که فردی سختگیر است و از مواضع خود هرگز عقب نشینی نمی کند. این موضوع باعث می شود اوضاع غیرقابل پیش بینی باشد.

این رسانه آلمانی افزود: ترامپ مسئول اصلی افزایش تنش در روابط آمریکا و ایران است و از توافق هسته ای ایران خارج شد و سیاست تشدید تحریم ها علیه ایران را اتخاذ کرده که هدف از آن تحت فشار قرار دادن این کشور برای پذیرش توافقی جدید است.

این فشار حداکثری تاثیری قوی بر اقتصاد ایران داشته اما تاثیری در وادار کردن این کشور به مذاکره نداشته است.

در مقابل ایران تلاش کرده آمریکا را با اقداماتش در منطقه و سرنگون کردن پهپادهای این کشور تحت فشار قرار دهد.

در عین حال ترامپ بارها گفته که به دنبال اقدام نظامی نیست، او نگران انتخاب نشدنش برای بار دوم است و از این موضوع به خوبی آگاهی دارد که دیگر میلی به جنگ بین افکار عمومی آمریکا وجود ندارد.

در داخل آمریکا تعداد اندکی وجود دارند که از وخامت اوضاع در روابط بین این کشور و ایران در آینده سود خواهند برد. این عده شامل غیرمحافظه کاران آمریکایی است. بعلاوه برخی نگران هستند که اگر اقدامی انجام نشود در آینده ای قابل پیش بینی ممکن است ایران به سلاح هسته ای دست یابد. در نهایت برخی بر این باورند که هر گونه تنش در روابط با ایران بدون پاسخ نخواهد ماند.

اما تنش نظامی با ایران تبعات فاجعه بار سیاسی و انسانی از جمله در اتحادیه اروپا، بازارهای انرژی در جهان و مشارکت ترانس آتلانتیک خواهد داشت.

این رسانه با اشاره به انتخابات آمریکا و ابراز تمایل دموکرات ها برای حمایت از توافق هسته ای ایران نوشت اتحادیه اروپا باید در پیشبرد چنین هدفی تلاش کند.

این رسانه اضافه کرد، موضوعی که آینده را غیرقابل پیش بینی می کند دمدمی مزاج بودن ترامپ است که هر روز تصمیم خود را عوض می کند. اما او در نهایت ممکن است اهداف انتخاباتی را به انتخاب های دیگری ترجیح دهد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید