بسیاری پیشتازی مستمر و با فاصله جو بایدن در نظرسنجی‌های ملی و ایالتی، صف‌ها طویل رای‌گیری و جدایی‌های پی‌درپی اطرافیان ترامپ از او را نشانه‌ای از پیروزی قطعی دموکرات‌ها می‌دانند. به خصوص این که ترامپ این بار نه سورپرایز اکتبری داشت و نه تا امروز توانسته حملات خود علیه بایدن را مانند گذشته سازماندهی کند.

تمام شانس‌های دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

سلام نو – سرویس بین‌الملل: کم‌تر از یک هفته به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده و تا همین حالا هم صف‌های طولانی رای دادن زود هنگام و میزان مشارکت در رای‌گیری پستی باعث شگفتی همگان شده است و به ما نشان داده که تا چه اندازه با انتخاباتی متفاوت رو به رو هستیم.

بسیاری پیشتازی مستمر و با فاصله جو بایدن در نظرسنجی‌های ملی و ایالتی، صف‌ها طویل رای‌گیری و جدایی‌های پی‌درپی اطرافیان ترامپ از او را نشانه‌ای از پیروزی قطعی دموکرات‌ها می‌دانند. به خصوص این که ترامپ این بار نه سورپرایز اکتبری داشت و نه تا امروز توانسته حملات خود علیه بایدن را مانند گذشته سازماندهی کند. اما آیا تمام این‌ها به معنای شکست دونالد ترامپ است؟ قطعا نه. دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور مستقر و همینطور متفاوت‌ترین رئیس جمهور آمریکا هنوز شانس زیادی برای پیروی و حتی زیر و رو کردن فضای انتخابات دارد.

رای دهندگان خاموش

یکی از شانس‌های ترامپ رای دهندگان خاموش طرفدار او است. کسانی که مثل خود او به رای دادن پستی اعتقاد ندارند، به نظرسنجی‌ها جواب نمی‌دهند و منتظرند تا روز انتخابات به رئیس جمهور خود رای دهند. این قشر از آمریکایی‌ها سفیدپوستان مذهبی‌ای هستند که بیشتر به کارگری و کشاورزی مشغولند و سال‌ها است صدایی به بلندی دونالد ترامپ نداشتند.

نظرسنجی‌ها و اشتباهات مرگبار

در سال ۲۰۱۶ هم نظر سنجی‌ها حکایت از رای بیشتر هیلاری کلینتون داشتند، اتفاقی که در نهایت افتاد و او ۲.۵ میلیون رای بیشتر آورد، اما در نهایت آرای الکترال باعث شد تا ترامپ به عنوان رئیس جمهور اقلیت راهی کاخ سفید شود.

کمپین انتخاباتی ترامپ بدون رعایت پروتکل های بهداشتی + عکس | بهداشت نیوز

واقعیت این است که پیش‌بینی ترکیب رای‌دهندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری - یعنی کسانی که در واقعیت پای صندوق می‌روند - در هر انتخاباتی کار به شدت دشورای است، و پیش‌بینی بعضی از شرکت‌های نظرسنجی دفعه پیش اشتباه بود. دلیل این اشتباه چه بود؟ این که آن‌ها آرای خاموش را در نظر نگرفتند، سفید پوستانی که به مراتب از خود ترامپ هم رادیکال‌تر هستند.

هر چند روزنامه نیویورک تایمز معتقد است که فاصله بایدن در حال حاضر در تمام نظرسنجی‌های انجام شده آنقدر زیاد است که بعید است چنان خطایی دوباره رخ دهد.

رسوایی برای بایدن

هرچند زمان اندکی باقی مانده است و افشاگری علیه بایدن اثر افشاگری علیه کلینتون را ندارد ولی باز هم یک افشاگری بزرگ علیه هانتر بایدن می‌تواند همه چیز را عوض کند، به ویژه با توجه به این مسئله که فساد و سلامت اعضای خانواده برای پایگاه رای بایدن اهمیتی اساسی دارد و یکی از نقاط تمایز او با فسادهای رنگ به رنگ اطرافیان ترامپ است.

اشتباه مرگ بار از سوی بایدن

کمپین بایدن به لطف استراتژیست‌های فوق‌العاده آن و البته هجوم کرونا تا امروز فوق العاده و کم اشتباه بوده است، اما بیشتر شدن فعالیت‌های فیزیکی و حضوری بایدن و شدت یافتن درگیری او با ترامپ در روزهای آخر می‌تواند احتمال لغزش و اشتباه او را افزایش دهد، چنان چه اخیرا چند تپق قابل توجه هم داشت. یک اشتباه کوچک کافی است ترامپ فاصله خود با او در ایالت‌های کلیدی را پر کند و بایدن را زمین بزند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید