رئیس دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا می گوید دونالد ترامپ به جای ایجاد شبهه درباره عدم شمارش تمامی آراء در شعبه های انتخاباتی، «مثل یک مرد» نتیجه انتخابات را قبول کند.

نانسی پلوسی خطاب به ترامپ: مثل یک مرد نتیجه انتخابات را قبول کن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پلوسی در پاسخ به پرسشی در مورد واکنش احتمالی دمکرات‌ها به اعلام زودهنگام پیروزی ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را متهم کرد که با زیر سؤال بردن نیاز به زمان بیشتر برای شمارش آراء پستی، «شرّ به پا می‌کند».

وی پیش‌بینی کرد که جو بایدن برنده انتخابات خواهد شد.

پلوسی گفت: ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا خواهد بود و ایالات آرائشان را به موقع شمارش خواهند کرد. آسان‌ترین کار (برای ترامپ) این است که مثل یک مرد برخیزد و نتایج انتخاب مردم آمریکا را بپذیرد.

وی افزود: ایراد چنین سخنانی از جانب او نشان‌دهنده نداشتن حس میهن‌پرستی و تضعیف انتخابات است. او همزمان که به کشورهای خارجی و دوستش پوتین اجازه می‌دهد تا سلامت انتخابات ما را تضعیف کنند، خود نیز چنین کاری را انجام می‌دهد.

ترامپ پیشتر گفته بود که ترجیح می‌دهد به جای شمارش دو هفته‌ای آراء، برنده انتخابات همان شب رأی‌گیری اعلام شود. با توجه به تعداد زیاد آراء پستی مقام‌های مسئول احتمال داده‌اند که نتیجه انتخابات همان شب اعلام نشود.

میانگین نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۵ روز مانده به انتخابات بایدن با اختلاف ۷.۵ درصد از ترامپ پیش است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید