آنتونی فاوچی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت: کم کم شاهد بدتر شدن اوضاع ابتلا به کرونا در ایالات متحده خواهیم بود.

زمان احتمالی ساخت واکسن کرونا در آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، دکتر آنتونی فاوچی مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در گفت‌وگو با مجله انجمن پزشکی آمریکا (American Medical Associacian) اعلام کرد که احتمالاً واکسن کووید-19 اوایل ماه ژانویه 2021 (دی ماه) در آمریکا آماده می‌شود.

فاوچی که از اعضای ارشد کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید محسوب می‌شود، با اشاره به افزایش شیوع کووید-19 در ایالات متحده گفت که پنج شرکتی که بر روی واکسن کرونا کارمی‌کنند، احتمالاً تا ماه دسامبر (آذرماه) موفق به آماده‌سازی داده‌های خود نمی‌شوند و دستکم دو شرکت از پنج شرکت مذکور بعد از آن می‌بایست برای استفاده فوری از مجوز اداره غذا و دارو (FDA) ثبت‌نام کنند تا بتوانند کارهای مربوط به تولید واکسن را پیش ببرند.

فاوچی سپس در خصوص زمان احتمالی تولید واکسن کرونا گفت: «احتمالاً‌ ژانویه یا کمی دیرتر خواهد بود. نمی‌دانیم».

وی همچنین هشدار داد که با سردتر شدن هوا، احتمالاً با افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در ایالات متحده مواجه خواهند بود و توضیح داد: «در حالیکه ماههای خنک پاییز را پشت سر می‌گذاریم و به زودی ماههای سرد زمستان را پیش رو داریم، کم کم شاهد بدتر شدن اوضاع خواهیم بود. باید در مسیر کاهش آمار روزانه ابتلا (به کرونا) قرار می‌گرفتیم که چنین چیزی رخ نداد».

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید