رئیس‌جمهور فرانسه با اذعان به ناکافی بودن محدودیت‌هایی که دولتش طی هفته‌های اخیر برای مهار موج دوم شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته بود، از آغاز ممنوعیت آمد و شد در سراسر این کشور از روز جمعه خبر داد.

فرانسه مجددا قرنطینه می‌شود

 «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه در یک پیام تلویزیونی خطاب به مردم کشورش تأکید کرد که محدودیت‌هایی که دولت طی هفته‌های اخیر برای مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته بود، مؤثر واقع نشده و به همین دلیل از روز جمعه ۳۰ اکتبر (۹ آبان) مقررات منع آمد و شد در سراسر فرانسه اجرا می‌شود.

ماکرون خطاب به مردم کشورش در خصوص دلایل اتخاذ این تصمیم گفت: ویروس با چنان سرعتی در حال منتشر شدن در فرانسه است که حتی بدبین‌ترین کارشناسان هم پیش‌بینی نمی‌کردند. اکنون مشخص شده است که اقداماتی که ما در پیش گرفتیم، برای مقابله با موجی که کل اروپا را تحت تأثیر قرار داده، کافی نبوده است.»

وی افزود: هیچ راهکار جادویی برای مهار این موج وجود ندارد. اگر اجازه دهیم که این ویروس پراکنده شود و به انتظار ایمنی گله‌ای بنشینیم، ۴۰۰هزار شهروند فرانسوی ظرف ماه‌های آینده جانشان را از دست خواهند داد.

رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد محدودیت‌های جدید تا زمانی تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور به کمتر از ۵۰۰۰ مورد در روز برسد ادامه خواهد یافت.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید