سخنگوی دولت فرانسه حملات مقامات ترکیه‌ای به هفته‌نامه «شارلی ابدو» را نفرت‌انگیز خواند.

انتقاد دولت فرانسه از مواضع ترکیه درباره نشریه شارلی ابدو

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سخنگوی دولت فرانسه روز چهارشنبه از مواضع دولت ترکیه درباره یک روزنامه فرانسوی انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «گابریل آتال» سخنگوی دولت فرانسه در نشست مطبوعاتی گفت، حملات مقامات ترکیه‌ای به هفته‌نامه «شارلی ابدو» که کاریکاتوری از «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه منتشر کرد، نفرت‌انگیز است.

مقامات ترکیه این اقدام نشریه فرانسوی را تلاش ناپسند خوانده‌اند. این دو کشور بابت اقدام موهن نشریه شارلی ابدو دچار تنش لفظی شده‌اند. مقامات ارشد ترکیه بشدت از اقدام نشریه فرانسوی و حمایت مسئولات این کشور انتقاد کرده‌اند و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز طی روزهای گذشته چند بار از «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه انتقاد کرده است.

«خبرگزاری فرانسه» نیز چهارشنبه شب در این خصوص نوشت که ترکیه قصد دارد از مجاری حقوقی و دیپلماتیک از نشریه هتاک فرانسوی شکایت کند.

از انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان ماکرون در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده و مقامات بسیاری از کشورها از جمله اردوغان و عمران خان، موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند.

ماکرون در حالی توهین به ساحت پیامبر اعظم (ص) را آزادی بیان دانسته که دولت این کشور انتقادهای تند رجب طیب اردوغان به ماکرون را توهین قلمداد کرد نه آزادی بیان و سفیرش در آنکارا را فراخواند. این رفتار دوگانه حکایت از واهی بودن ادعای حمایت از آزادی بیان در فرانسه است. 

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته در پی استمرار لجوجانه اقدامات اهانت آمیز به ساحت پیامبر رحمت (ص) در فرانسه که در کمال تاسف در مواردی با حمایت برخی مقامات رسمی نیز همراه بوده است، هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی خصوصا خاتم آنها رسول مکرم اسلام را به شدت محکوم کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید